این کارتن جنجالی حمله روسیه به اوکراین را هم پیش بینی کرده بود

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی ادعا می‌کنند که نزاع روسیه و اوکراین را سریال «سیمپسون‌ها» (The Simpsons) در سال ۱۹۹۸ پیش‌بینی کرده است. در یکی از اپیزودهای این مجموعه انیمیشن نشان داده می‌شود که اتحاد جماهیر شوروی در واقع فرونپاشیده است.

این کارتن جنجالی حمله روسیه به اوکراین را هم پیش بینی کرده بود

این اپیزود با عنوان «ظهور سیمپسون» (Simpson Tide) که سه دهه قبل روی ایر رفته، «هومر سیمپسون» به نیروی دریایی ایالات متحده ملحق می‌شود و تصادفاً با یک زیردریایی به آب‌های روسیه شلیک می‌کند. در بخشی از اپیزود مقامات روسیه فاش می‌کنند که اتحاد جماهیر شوروی در واقع هیچ‌گاه به فروپاشی نرسیده است و تانک‌ها و نیروهایش را به خیابان‌ها اعزام می‌کند و به دنبال آن دیوار برلین احیا می‌شود. یکی از مقامات ارشد شوروی از تابوت شیشه‌ای بیرون می‌آید و می‌گوید: «باید کاپیتالیسم را از بین ببریم.» این قسمت زمانی پخش شد که بوریس یلستین رئیس‌جمهور روسیه بود.

ولادیمیر پوتین پنجشنبه این هفته نیروهای روسیه را به اوکراین گسیل کرد. روز جمعه صدای انفجارهایی در کی‌یف پایتخت اوکراین شنیده شده و مقامات این کشور ادعا کرده‌اند که با «حمله» موشکی روسیه مواجه شده‌اند.

انتشار کلیپ این اپیزود از «سیمپسون‌ها» در شبکه‌های اجتماعی با واکنش «ال جین» نویسنده سریال همراه بود. این نویسنده در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید سابقه «پیش‌بینی» رویدادهای واقعی در سریال «متأسفانه بیشتر نرمال» است: «در مورد پیش‌بینی‌ها، دو نوع وجود دارد: یکی پیش‌بینی‌های جزئی، مانند وقتی که «دان متینگلی» [مربی بیسبال] به خاطر موهایش به دردسر می‌افتد. و بعد پیش‌بینی‌هایی شبیه به این. دوست ندارم این حرف را بزنم، اما در سال ۱۹۶۱ به دنیا آمدم، یعنی ۳۰ سال از عمرم با شبح اتحاد شوروی گذشته است. بنابراین، به نظر من، متأسفانه این اتفاق بیشتر نرمال است تا پیش‌بینی. ما فقط به این نتیجه رسیدیم که اوضاع قرار است بد شود.»

منبع: همشهری
کد مطلب: ۳۵۷۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت