«موقعیت مهدی» پروانه نمایش گرفت

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش دو فیلم «موقعیت مهدی» و «برای مرجان» موافقت کرد.

«موقعیت مهدی» پروانه نمایش گرفت

 شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی، در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم موقعیت مهدی به تهیه کنندگی حبیب‌الله والی نژاد و کارگردانی هادی حجازی‌فر و فیلم برای مرجان به تهیه کنندگی و کارگردانی حمید زرگرنژاد موافقت کرد.

 

«موقعیت مهدی» پروانه نمایش گرفت

 

 

لازم به توضیح است که فیلم سینمایی برای مرجان در شورای پروانه نمایش قبلی بازبینی و پروانه نمایش آن صادر شد.

موقعیت مهدی روایتگر زندگی فرمانده لشگر عاشورا شهید مهدی باکری است. مهدی پیش از اعزام، به خواستگاری صفیه رفته و مراسم ساده‌ ازدواج‌شان را هم برگزار می‌کند. این فیلم ابتدا بنا بود یک مینی سریال پنج قسمتی به نام عاشورا باشد، فیلمی درباره‌ لشکر عاشورا و با روایتی از زندگی شهید مهدی باکری، که با توجه به کیفیت تولید، سازندگانش این اثر را بر آن داشت تا نسخه‌ سینمایی از آن را نیز برای نمایش در جشنواره تهیه کنند.

موقعیت مهدی نخستین‌بار در ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین جشنوارهٔ فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد؛ این فیلم در این مراسم از ۱۴ نامزدی برندهٔ پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد.

هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

برای مرجان یک فیلم در ژانر جنایی است ولی برای روایت آن، کارگردان وارد بیان یک ماجرای پلیسی نشده است.

داستان برای مرجان این گونه منتشر شده است که خوشبختی توی رابطه، یه‌چیز کاملاً شانسیه؛ شاید اینکه دیگران از ما بترسن و مجبورشون کنیم که با ما بمونن، قابل‌اطمینان‌تر از این باشه که عاشقمون باشن.

پگاه آهنگرانی، بهزاد جعفری، جمشید هاشم‌پور، برزو ارجمند، علیرضا استادی، فریبا متخصص، رامین راستاد، امید روحانی و مریم بوبانی از جمله بازیگران این سینمایی هستند.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۵۷۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت