تصمیم سرنوشت‌ساز تهیه‌کنندگان آمریکا/ «کودا» بهترین فیلم سال شد

شب پیش با برگزاری مراسم اهدای جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، «کودا» به‌عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد.

تصمیم سرنوشت‌ساز تهیه‌کنندگان آمریکا/ «کودا» بهترین فیلم سال شد

انجمن تهیه کنندگان آمریکا (PGA ) برندگان جوایز ۲۰۲۲ خود را معرفی کرد.

در این مراسم همان‌طور که پیش بینی می‌شد، فیلم «کودا» به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد و خود را یک گام دیگر به اسکار بهترین فیلم نزدیک کرد.

این فیلم به کارگردانی شیان هدر که مسیر موفقیت خود را از جشنواره ساندنس آغاز کرد داستانی تاثیرگذار درباره خانواده‌ای با مشکلات شنوایی است که موفق شد با کسب جایزه داریل اف زانوک عنوان بهترین فیلم سال از نظر تهیه‌کنندگان آمریکا را نصیب خود کند.

«کودا» برای کسب عنوان بهترین فیلم رقبایی چون «ریکاردو بودن»، «بلفاست»، «به بالا نگاه نکن»، «تل‌ماسه»، «شاه ریچارد»، «لیکوریش پیتزا»، «قدرت سگ»، «تیک تیک… بوم!» و «داستان وست ساید» را پشت سر گذاشت.

«تابستان روح» در این مراسم عنوان بهترین مستند را از آن خود کرد و رقیبی چون «فرار کن» را پشت سر گذاشت و «انکانتو» یا «افسون» نیز بهترین انیمیشن سال شد.

در بخش تلویزیونی نیز سریال «جانشینی» شبکه اچ‌بی‌او عنوان بهترین درام سال را از آن خود کرد و سریال «تد لاسو» از اپل تی‌وی پلاس نیز بهترین کمدی تلویزیونی شناخته شد. در بخش بهترین سریال کوتاه نیز «مِر از ایست‌تون» برنده شد.

جورج لوکاس بنیانگذار لوکاس‌فیلم و رییس آن کاتلین کندی نیز جایزه یک عمر دستاورد را از انجمن تهیه کنندگان دریافت کردند. این جایزه را استیون اسپیلبرگ که از سابقه زیاد همکاری با این موسسه برخوردار است به آنها اهدا کرد.

از چند روز پیش پیش‌بینی برندگان این جایزه داغ شده بود و این احتمال مطرح شده بود که «کودا» با دریافت جایزه از انجمن تهیه‌کنندگان بتواند امید جدی برای کسب اسکار در بخش بهترین فیلم سال شود و به این ترتیب «قدرت سگ» تنها با کسب عنوان بهترین کارگردانی مراسم اسکار را ترک کند.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۵۸۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت