کسب دو جایزه توسط فریبا عرب در فستیوال بین المللی IFF آمریکا

فریبا عرب تهیه کننده و کارگردان ایرانی در مراسم اختتامیه فستیوال بین المللی IFF ۲۰۲۲ در بخش فیلم کوتاه موفق به کسب دو جایزه شد.

کسب دو جایزه توسط فریبا عرب در فستیوال بین المللی IFF آمریکا

فستیوال بین المللی IFF ۲۰۲۲ بیست و ششم مارچ برندگان خود را در شهر لس‌آنجلس آمریکا معرفی کرد.

در سومین دوره این فستیوال بین المللی فیلم‌های زیادی از کشورهای مختلف از قاره‌های امریکا، اروپا، آفریقا و آسیا شرکت داشتند که در مراسم اختتامیه این فستیوال در بخش فیلم کوتاه «فریبا عرب» تهیه کننده و کارگردان ایرانی ساکن امریکا موفق به کسب دو جایزه شد.

فریبا عرب برای فیلم «آشیانه خالی» دیپلم افتخار و جایزه بهترین تهیه کننده این دوره از فستیوال را کسب کرد و «یاسر طالبی» کارگردان و مستندساز ایرانی نیز جایزه بهترین کارگردانی را در بخش فیلم کوتاه برای فیلم «تنها نخواهم ماند» کسب کرد.

به خاطر عدم امکان حضور یاسر طالبی در این فستیوال، فریبا عرب به عنوان تهیه کننده این فیلم و به نمایندگی از طرف کارگردان این جایزه را دریافت کرد.

از ویژگی‌های جالب این دوره از جشنواره حضور «مایکل مدسن» و «ماشا منش» بازیگران شناخته شده هالیوود در اختتامیه این جشنواره بود.

مایکل مدسن که پیش از این در چند فیلم کوئینتن تارانتیو از جمله فیلم «بیل را بکش» بازی کرده است، در این دوره از جشنواره برای بازی در فیلم «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی توسط هیئت داوران مورد تقدیر قرار گرفت.

ماشا منش بازیگر ایرانی تبار دنیای هالیوود از دیگر میهمانان ویژه این مراسم بود. همچنین در این فستیوال «فرهاد اصلانی» بازیگر سینمای ایران به خاطر بازی در فیلم «ستاره بازی» جایزه بهترین بازیگر را کسب کرد.

فستیوال بین المللی IFF یکی از فستیوال‌های رده Gold در آمریکا است که همه‌ساله قبل از مراسم رسمی اسکار در شهر لس‌آنجلس برگزار می‌شود و منتخبین خود را در بخش‌های مختلف معرفی می‌کند.

منبع: ایلنا
کد مطلب: ۳۵۸۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت