همایون ارشادی:

خبرنگار خارجی هیچوقت نقد نمی کند/ بازار سینما متعلق به جوان‌ترهاست

همایون ارشادی هنرمند مطرح کشورمان، درباره نحوه فعالیت حرفه ای خبرنگاران در فستیوال های خارجی و نیز اهمیت بازار فروش در سینمای ایران نکاتی را با برنامه « مدیا » مطرح کرد.

خبرنگار خارجی هیچوقت نقد نمی کند/ بازار سینما متعلق به جوان‌ترهاست

همایون ارشادی  درباره تفاوت رفتار خبرنگاران در جشنواره های داخلی و خارجی گفت: خبرنگار در فستیوال‌های خارجی فقط سوال می‌پرسد نه اینکه نقد کند. کار خبرنگار در آن طرف، فقط خبرنگاری است، او منتقد نیست و فقط سوال می پرسد. سوالات هم مربوط به فیلم می شود، اما اینجا خبرنگاران نقد می کنند و حتی گاهی سوالی می پرسند که مربوط به چند سال پیش است. البته آنجا هم گرفتاری های خودش را دارد.

این بازیگر درباره اینکه چرا مدت هاست نقش مکمل بازی می کند نیز گفت: سن من سنی نیست که فیلم های زیادی برایمان باشد. نقش برای ما محدود و مشخص است، یا عمو، یا پدربزرگ و این طور نقش ها به ما می رسد. 
 
او بیان کرد: در رده سنی من بازیگران تاپی در ایران هستند در نتیجه بقیه، مثل من نقش مکمل بازی می کنند. البته برخی از این نقش های مکمل خیلی هم تاثیرگذارند و مهم این است که ما در سینما حضور داشته باشیم.

ارشادی با بیان اینکه بازار سینما متعلق به جوان‌ترهاست، اظهار کرد: من به دنبال جایزه نیستم که فقط نقشی بازی کنم که با آن جایزه بگیرم. من نقش را می بینم و به دلایلی آن را انتخاب می کنم.

وی گفت: در آن طرف بازیگر با سن من هنوز بازار فروش دارد و مثلا فیلمنامه ای می نویسند که با سن بالا عاشق شده اند و فیلم هم می فروشد، اما در اینجا ما بازار فروش نداریم و به دنبالش، فیلمنامه ای که نقش اول آن سن بالا داشته باشد، تاکنون به دست من نرسیده است.

این گفتگو را ببینید.

حجم ویدیو: ۶۱.۴۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۹:۴۲ دانلود ویدیو
کد مطلب: ۳۵۸۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت