قیمتی باور نکردنی برای تبرِ جک نیکلسون در فیلم ترسناکِ «درخشش»

تبری که جک نیکلسون در فیلم «درخشش» با آن یکی از صحنه‌های ماندگار تاریخ سینما را خلق کرد، به قیمت ۱۷۵ هزار دلار چکش خورد.

قیمتی باور نکردنی برای تبرِ جک نیکلسون در فیلم ترسناکِ «درخشش»

 ۱۲ خریدار برای تصاحب این تبر که در حراج خانه آمریکایی GottaHaveRockandRoll به مزایده گذاشته شده بود، رقابت کردند و در نهایت این یادگار سینمایی نصیب یک تاجر شد که طرفدار دو آتشه فیلم «درخشش» بود.

شاید پرداختن این مقدار پول برای خرید یک تبر تقلبی که از فوم و صمغ ساخته شده، دیوانگی به نظر برسد اما ارزش این تبر به جایگاهی که در تاریخ ژانر وحشت دارد برمی‌گردد. این همان تبری است که در صحنه معروف فیلم «درخشش» که در آن جک نیکلسون سعی می‌کند یک در را با تبر بشکند و سپس دیالوگ معروف جانی این‌جاست را به زبان می‌آورد، مورد استفاده قرار گرفت. سکانس جانی این‌جاست آن‌قدر معروف است که اگر کسی خود فیلم را هم ندیده باشد، همچنان آن را می‌شناسد.

فیلم «درخشش» که با اقتباس از رمانی به همین نام اثر استیون کینگ و به کارگردانی استنلی کوبریک ساخته شده، درباره یک نویسنده بلند پرواز است که به همراه همسر و فرزندش به عنوان سرایدار در یک هتل دورافتاده اقامت می‌گزیند تا در آرامش داستانش را پیش ببرد. اما انزوا و ارواح شرور هتل دست به دست هم می‌دهند تا جک را به جنون بکشانند.

اگرچه کینگ به انحراف زیاد فیلم از داستان کتاب معترض بود، اما «درخشش» امروزه به عنوان یکی از شاهکارهای ژانر وحشت شناخته می‌شود و بر چند نسل از سینماگران تاثیر گذاشته است. دنباله این فیلم محبوب در سال ۲۰۱۹ با عنوان دکتر اسلیپ اکران شد.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۵۹۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت