بازیکن سابق کشتی کج و هنرپیشه امروز، به کاخ‌سفید فکر می‌کند

رئیس‌جمهور ابرقهرمان

اگر رونالد ریگان گاوچران می‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا شود و آرنولد شوارتزنگر بدنساز، در کنار فرماندار شدن ایالت کالیفرنیا، وسوسه پست ریاست‌جمهوری را در سر دارد، پس جان سنای کشتی‌گیر هم می‌تواند روی صندلی موجود در کاخ‌سفید بنشیند.

رئیس‌جمهور ابرقهرمان

 قهرمان سابق دنیای مسابقات کشتی کج- که مدتی است مدعی کسب عنوان قهرمان اکشن هالیوود شده- در فیلم تازه‌اش «استقلال» ضمن این‌که خودش را نامزد احراز پست ریاست‌جمهوری کرده، می‌خواهد در ارتباط با تقلبات و تخلفات پشت پرده انتخابات آمریکا افشاگری کند.

این کمدی درام سیاسی را ایمی رایس، براساس فیلمنامه غیراقتباسی ایوان پارتر کارگردانی می‌کند و برای نمایش عمومی در روزهای پایانی سال جاری میلادی آماده می‌شود. سازندگان این کمدی درام روی جنبه‌های افشاگرانه آن تاکید زیادی دارند.

سنا که در اکشن کمیک استریپی «پیس میکر» و «جوخه انتحار» در قالب ابرقهرمانی به نام صلح‌ساز ظاهر شده که قصد نجات کره زمین از خطرات مختلف را دارد، در استقلال، یک فعال سیاسی مستقل است که با ورود به عرصه انتخابات، تلاش دارد موازنه سیاسی کشور را برهم بزند و صدای مردم محرومی باشد که از سیاست‌های دو حزب حاکم آمریکا دل کنده‌اند. رقیب اصلی او در انتخابات، یک خانم (آن داوود) است که با شعارهایی در دفاع از قشر بانوان و حفظ بنیان خانواده وارد رقابت‌ها شده و این تردید وجود دارد که به شکلی پنهانی، مدافع سیاست‌های یکی از دو حزب دموکرات یا جمهوریخواه است. جودی ترنر اسمیت هم روزنامه‌نگار فعال مستقلی است که با همکاری یک تحلیلگر باتجربه سیاسی (برایان کاکس) به دنبال کشف یک تئوری توطئه هستند که در ارتباط با مسائل رای‌گیری و انتخابات پیش رو ست. 

اهل فن می‌گویند، جان سنا که با حضور در فیلم‌های اکشن، فعالیت سینمای‌اش را آغاز و مثل اسلاف خود سیلوستر استالون، آرنولد و وین دیزل سر از دنیای کمدی درآورد، به دنبال آن است که خودش را به عنوان بازیگری جدی مطرح کند و بازی در استقلال، اولین قدم در این راه است. همین تحلیلگران عقیده دارند، دور نیست روزی که او در عالم واقعیت هم سر از دنیای سیاست درآورد و خودش را نامزد کسب پست‌های رسمی دولتی کند. به باور اهل فن، در زمانه‌ای که شومن و مولتی‌میلیاردر رسانه‌ای هم چون دونالد ترامپ وارد کاخ‌سفید می‌شود و با سیاست‌های دست راستی خود، دنیا را به آشوب می‌کشد، هیچ بعید نیست به‌زودی سروکله جان سنا در کاخ‌سفید پیدا شود.

منبع: جام جم
کد مطلب: ۳۵۹۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت