تمجید منتقدان از «برادران لیلا» در کن

فیلم‌ سینمایی «برادران لیلا» پس از اولین نمایش در جشنواره فیلم کن با واکنش مثبت منتقدان همراه شد.

تمجید منتقدان از «برادران لیلا» در کن

تازه‌ترین ساخته سعید روستایی در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره کن به نمایش گذاشته شد و پس از اکران، «پیتر بردشاو» منتقد ارشد سینمایی گاردین با دادن امتیاز بسیار خوب چهار ستاره (از پنج ستاره) با تمجید از بازی ترانه علیدوستی در نقش لیلا و همچنین تیم بازیگری قدرتمند «برادرن لیلا» درباره این فیلم نوشت: سعید روستایی، فیلمساز ایرانی، یک درام خانوادگی بزرگ، جذاب و شخصیت محور را به سبک ایتالیایی-آمریکایی با اجراهای خشن، صحنه عروسی بزرگ و صحنه‌هایی یادآور فیلم‌هایی چون «روکو و برادرانش» از  «ویسکونتی» و «پدرخوانده» ساخته «کاپولا» ارائه می‌کند. حتی پیرنگی از آثار «آرتور میلر» را در میان سرزنش های عصبانی و دردناک فیلم می‌توان دید.

«پیتر دبروگ» منتقد سرشناس ورایتی نیز درباره در بخشی از نقد فیلم «برادران لیلا» هم نوشت: سعید روستایی در اولین حضور خود در کن با یک درام طولانی و پیچیده درباره پنج خواهر و برادر در تلاش برای رهایی از فقر در تهران ظاهر شده است.

در «برادران لیلا»، یک خانواده ایرانی که زمانی مغرور و اکنون وضعیتی رقت‌انگیز دارد، در آستانه نابودی قرار می‌گیرد و خواهری که از تکیه بر مردان برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت خود خسته شده است..ترانه علیدوستی، بازیگر نقش لیلا که پیش از این او را در فیلم «فروشنده» دیدیم بدون شک بازی فراتر از مجموعه بازیگران مرد فیلم دارد اما این یک دستورالعمل برای تراژدی بالقوه سعید روستایی نویسنده و کارگردان ایرانی در فیلم  رمان‌گونه و سه ساعته اوست.

نشریه ددلاین نیز در مطلبی به قلم  «استفانی بانبری» با مروری بر داستان فیلم «برادران لیلا» این فیلم را یک تجربه غیرمنتظره و غنی توصیف کرد.

در خلاصه داستان فیلم «برادران لیلا» آمده است: لیلا در ۴۰ سالگی تمام زندگی خود را صرف مراقبت از پدر و مادر و چهار برادرش کرده است. در کشوری که درگیر تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی است، خانواده دائماً با هم بحث می‌کنند و زیر بار بدهی‌ خُرد می‌شوند.لیلا در حالی که برادرانش در تلاش برای گذراندن زندگی خود هستند، نقشه‌ای می‌کشد تا با راه اندازی یک تجارت خانوادگی آنها را از فقر نجات دهد. در حالی که آنها به شدت به حمایت مالی نیاز دارند، لیلا متوجه می شود که پدرشان اسماعیل، مخفیانه یک میراث خانوادگی را پنهان کرده است. او این میراث را به عنوان یک پیشنهاد برای تبدیل شدن به پدرسالار جدید قبیله، بالاترین افتخار در سنت ایرانی، نگه داشته است. این اتفاق باعث هرج و مرج در خانواده‌ای می‌شود که از پیش نیز شکننده بود. با بدتر شدن وضعیت سلامتی پدر، اقدامات هر یک از اعضای خانواده به تدریج خانواده را یک قدم به سمت انفجار نزدیک می‌کند.

ساخته دو ساعت و چهل و پنج دقیقه‌ای روستایی که از طولانی‌ترین فیلم‌های امسال جشنواره کن است در ادامه روز ۲۶ می (۵ خرداد) از ساعت ۱۴:۱۵ در سالن آنیس واردا، ۲۷ می (۶ خرداد) از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن آئورا و روز ۲۸ می (۷خرداد) از ساعت ۱۵ پنجمین و آخرین نمایش خود را در سالن آیمکس جشنواره تجربه می‌کند.

ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، پیمان معادی، محمد علیمحمدی، نیره محمدی و مهدی حسینی‌نیا بازیگران این فیلم هستند و کمپانی فرانسوی «Wild Bunch» نیز بخش بین‌المللی این فیلم بر بر عهده دارد.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۹۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت