۶ زن سلبریتی که با مردان سیاستمدار ازدواج کردند؛ از مریلین مونرو تا الیزابت تیلور

ما عادت کرده ایم که سلبریتی ها با خودشان وارد رابطه عاشقانه شوند. منطقی هم به نظر می رسد. هر چه نباشد، هیچ کس بهتر از یک آدم مشهور، فشار و سختی های شهرت را درک نمی کند.

۶ زن سلبریتی که با مردان سیاستمدار ازدواج کردند؛ از مریلین مونرو تا الیزابت تیلور

اما گاهی هم میان سلبریتی های دنیای سرگرمی و چهره های مشهور دنیای سیاست اتفاق عاشقانه ای رخ می دهد. البته سیاستمدارها هم به نوعی سلبریتی هستند؛ آن ها وجهه اجتماعی خود را به دقت مدیریت می کنند تا بتوانند نفوذ خود بر نحوه ی زندگی مردم را حفظ کنند و چه کسی بهتر از یک سلبریتی این موضوع را درک می کند؟

رفتارهای نامناسب شریک زندگی یک سیاستمدار می تواند جایگاه سیاسی و شغل او را به خطر اندازد، به همین دلیل کسی که خود از قبل پیامدهای شهرت را درک کرده باشد، احتمالاً از درایت بیشتری برخوردار خواهد بود.

در ادامه از زنان سلبریتی ای خواهیم گفت که با مردان سیاستمدار ازدواج کردند یا رابطه عاشقانه داشتند.

رزاریو داوسون و سناتور کوری بوکر

پس از ماه ها گمانه زنی، سرانجام در مارس ۲۰۱۹ رزاریو داوسون تأیید کرد که با سناتور کوری بوکر وارد رابطه عاشقانه شده است. آن ها در سال ۲۰۱۸ در یک مراسم خیریه ی سیاسی با یکدیگر آشنا شده بودند.

داوسون در مصاحبه ای درباره ی بوکر گفته بود: «خیلی جذاب و بااعتماد به نفس و توانمند است. اما معنی اش این نیست که از آن آدم های زیادی خوب است. اینگونه نیست. چیزی که به طور قطع در او دوست دارم جوک های بی مزه اش است.»

در ماه فوریه ی امسال اعلام شد داوسون و بوکر بعد از ۲ سال رابطه عاشقانه از یکدیگر جدا شده اند.

جین فوندا و سناتور تام هیدن

 

جین فوندا، بازیگر برنده ی اسکار که حالا ۸۱ سال دارد، ۱۷ سال همسر تام هیدن، فعال سیاسی و سناتور سابق کالیفرنیا بود که در سال ۲۰۱۶ در سن ۷۶ سالگی درگذشت. این ازدواج دوم هر دوی آن ها بود که از آن پسری به نام تروی گرتی به یادگار مانده است.

فوندا و هیدن ابتدا در سال ۱۹۷۱ در جریان سخنرانی فوندا در یک تظاهرات اعتراضی بر علیه جنگ ویتنام، با یکدیگر آشنا شدند.

این زوج در سال ۱۹۸۹ از هم جدا شدند اما به همکاری سیاسی شان با یکدیگر ادامه دادند.

پس از مرگ هیدن، در سال ۲۰۱۷ فوندا مراسم یادبودی برای گرامیداشت فعالیت های او در جهت صلح، عدالت و دموکراسی برگزار کرد. فوندا در وبسایت خود درباره ی هیدن نوشت: «او یک روز قبل از مرگش زمزمه کنان به من گفت دیدن آدم هایی که حاضر بودند جان خود را فدای باورهایشان کنند او را برای همیشه تغییر داد. او هرگز دست از تلاش برای محقق کردن دموکراسی برنداشت.»

مریلین مونرو و جان اف. کندی

پیش از مرگ مریلین مونرو در سال ۱۹۶۲ در سن ۳۶ سالگی بر اثر اوردوز، شایعات زیادی درباره ی رابطه ی این هنرپیشه ی افسانه ای هالیوود با جان اف. کندی، رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح بود. این شایعات به دنبال اجرای آهنگ «تولدت مبارک» توسط مونرو به مناسبت تولد ۴۵ سالگی کندی در استادیوم مدیسون اسکوئر گاردن ِ نیویورک، تنها چند ماه پیش از مرگ مونرو به وجود آمد.

به گفته ی جیمز اسپادا، زندگینامه نویس مونرو، آنچه برای این بازیگر رخ داد یکی از معماهای بزرگ قرن بیستم است.

اسپادا گفته گرچه او فکر نمی کند مدرکی دال بر دخالت داشتن کندی ها در مرگ مونرو وجود داشته باشد، اما روشن است که مونرو هم با رئیس جمهور و هم برادرش، رابرت روابط جنسی داشت.

به گفته ی اسپادا، پیتر لافورد، بازیگر انگلیسی، مونرو را در سال ۱۹۵۴ به جان اف. کندی معرفی کرد. اما کندی وقتی از مونرو خسته شد او را به برادرش واگذار کرد. به گفته ی اسپادا، این اتفاق در بهار سال ۱۹۶۲ رخ داده بود.

کارلا برونی و نیکولاس سارکوزی

 

کارلا برونی، خواننده و سوپر مدل فرانسوی، پس از گذشت ۳ ماه از آغاز رابطه ی عاشقانه اش با نیکولاس سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، در سال ۲۰۰۸ با او ازدواج کرد.

برونی بعد از تبدیل شدن به بانوی اول فرانسه، کماکان به فعالیت خوانندگی خود ادامه داد.

این زوج در سال ۲۰۱۲ از یکدیگر جدا شدند.

آن ها هنوز با یکدیگر در رابطه هستند، گرچه برونی یک بار خود را طرفدار حزب چپ فرانسه اعلام کرده بود و این در حالی است که سارکوزی از اعضای حزب محافظه کار این کشور است.

ریتا هیورث و پرنس علی خان

ریتا هیورث در سال ۱۹۴۹ با دیپلمات پاکستانی – ایتالیایی، پرنس علی خان ازدواج کرد. اینطور که گفته می شود علی خان زمانی که هیورث را در فیلم «گیلدا» (Gilda) دیده بود، به او علاقمند شده بود. وقتی هر دوی آن ها بر حسب تصادف به فرانسه رفته بودند، علی خان در آنجا پا پیش گذاشت.

این زوج در نهایت پس از ۴ سال زندگی مشترک و با وجود داشتن یک دختر ۳ ساله به نام پرنسس یاسمین آقا خان، از یکدیگر جدا شدند.

هیورث در سال ۱۹۸۷ در سن ۶۸ سالگی بر اثر عوارض بیماری آلزایمر درگذشت. پس از مرگ او، دخترش پرنسس یاسمین در یادداشتی در نشریه ی پیپل نوشت با وجود موفقیت آمیز نبودن ازدواج پدر و مادرش، اما همیشه رابطه ی خوبی میان آن ها برقرار بود.

او همچنین نوشت: «وقتی پدرم در یک سانحه ی رانندگی در فرانسه درگذشت، من ۱۰ سال داشتم. مرگ او شوک عاطفی شدیدی به مادرم وارد کرد و احتمالاً از همان زمان بود که اولین نشانه های آلزایمر در او ظاهر شد.»

الیزابت تیلور و سناتور جان وارنر

الیزابت تیلور و جان وارنر در سال ۱۹۷۶ در ضیافت شامی در سفارت انگلیس که به افتخار ملکه بریتانیا ترتیب داده شده بود با یکدیگر آشنا شدند و تنها چند ماه بعد از آن باهم ازدواج کردند.

از ازدواج آن ها چیزی نگذشته بود که وارنر در انتخابات مجلس سنای آمریکا شرکت کرد. تیلور گرچه دموکرات بود اما وارنر کاندیدای جمهوری خواهان بود. با این حال، تیلور از همسرش حمایت کرد و در کارزارهای انتخاباتی او حضور می یافت. همین امر هم به پیروزی وارنر در انتخابات منجر شد و او را در سال ۱۹۷۸ به یکی از سناتورهای آمریکا تبدیل ساخت.

این زوج در سال ۱۹۸۲ از هم جدا شدند اما رابطه ی آن ها با یکدیگر دوستانه باقی ماند.

 

وارنر در سال ۲۰۱۱ در مصاحبه ای گفته بود هیچ مشکلی میان آن ها وجود نداشت و تنها مشغولیت های سیاسی او و فعالیت بازیگری تیلور  که فرصتی برای زندگی مشترک برایشان باقی نگذاشته بود، باعث شد به این نتیجه برسند که راه خود را از یکدیگر جدا کنند و با هم تنها دوست بمانند.

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۶۰۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت