اعتراض اوکراین به نمایش فیلم روسی در جشنواره کالووی‌واری راه به جایی نبرد!

اوکراین به حضور فیلم‌های روسیه در جشنواره کارلووی‌واری جمهوری چک اعتراض کرد.

اعتراض اوکراین به نمایش فیلم روسی در جشنواره کالووی‌واری راه به جایی نبرد!

جشنواره بین‌المللی فیلم در شهر آبگرم کارلووی واری چک روز جمعه در میان جنجال‌ اعتراض اوکراین به نمایش یک فیلم روسی در کنار فیلم‌های ساخت اوکراین، آغاز شد. با این وجود مسولین و سازمان‌دهندگان جشنواره معتبر کارلووی‌واری جمهوری چک تصمیم با وجود اعتراض اوکرانی‌ها تصمیم به اکران فیلم روسی در این رویداد سینمایی گرفتند.

پیش از آغاز پنجاه و ششمین دوره جشنواره، چندین فیلمساز برجسته اوکراینی به همراه سفیر اوکراین در پراگ به نمایش برنامه‌ریزی شده «کاپیتان ولکونوگوف فرار کرد» اعتراض کردند.

یوهان پربیینیس، سفیر اوکراین در نامه‌ای سرگشاده گفت که نمایش فیلم‌های اوکراینی در کنار یک فیلم روسی که با حمایت وزارت فرهنگ روسیه ساخته شده است، در زمانی که نیروهای روسی در جریان تهاجم به کشورش مرتکب جنایات شده‌اند، «غیر انسانی» خواهد بود.

چهار فیلم اوکراینی و هشت فیلم تقریباً تمام شده دیگر محصول یا تولید مشترک اوکراین نیز در این جشنواره به نمایش در خواهند آمد.

جشنواره امسال پس از لغو شدن در سال ۲۰۲۰ و به تعویق افتادن در سال ۲۰۲۱ به دلیل همه‌گیر شدن کرونا، با مراسمی برای تجلیل از بازیگر استرالیایی برنده اسکار «جفری راش» برگزار می‌شود.

راش در سال ۱۹۹۷ برنده جایزه اسکار برای بازیگر نقش اول در فیلم «درخشش» شد. در کنار آن فیلم، این جشنواره، فیلم‌های «سخنرانی پادشاه» و «کویلز»(قلم‌های پر) را نیز نمایش می‌دهد.

برگزارکنندگان همچنین از «بنیسیو دل تورو» بازیگر و تهیه‌کننده برنده اسکار آمریکایی و «بولک پولیوکا» بازیگر چک تقدیر خواهند کرد.

این جشنواره تا ۹ جولای ادامه خواهد داشت. هیئت داوران ۱۲ فیلم را برای برترین جایزه، یعنی کریستال گلوب، در نظر خواهند گرفت.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۰۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت