درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

ماه هفتم میلادی با زادروز دو چهره مشهور و زیبای هالیوود آغاز می‌شود.

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

مارگو رابی با فیلم «باربی» دوباره ترند روز هالیوود شده و لئا سیدو که سال گذشته در قسمت آخر جیمز باند بازی کرد برای ایفای نقش شخصیت «لیدی مارگو» به جمع بازیگران فیلم Dune: Part 2 به کارگردانی دنی ویلنوو پیوسته است. حال به بهانه زادروز این دو هنرمند تراز اول سینما نگاهی به زندگی هنری و نقش‌آفرینی‌های بیاد ماندنی آن‌ها داریم.

 

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

 

زندگی هنری مارگو رابی

مارگو رابی بازیگر و تهیه‌کننده‌ی ۳۱ ساله‌ی استرالیایی برای بازی در نقش «هارلی کویین» شناخته می‌شود. والدین مارگو زمانی که او پنج ساله بود از یکدیگر جدا شدند و او از آن زمان تا وقتی که به آمریکا مهاجرت کرد با مادرش زندگی می‌کرد. مارگو رابی دو برادر و یک خواهر دارد. برادر بزرگ او بدلکار و برادر کوچکش مانند او بازیگر است. او همزمان با تحصیل در کالج کویینزلند به کارهای مختلفی از جمله ساندویچ فروشی در مترو مشغول بود. جالب است بدانید که مارگو رابی شباهت زیادی با یکی دیگر از بازیگران استرالیایی یعنی سامارا ویوینگ دارد و بسیاری این دو ستاره را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

مارگو پس از فارغ‌التحصیل شدن در ۱۷ سالگی به ملبورن رفت و تمام تمرکز خود را روی بازیگری گذاشت و خیلی زود توانست نقش‌های کوتاهی را در چند سریال استرالیایی از آن خود کند. او پس از حضور به عنوان بازیگر مهمان در سریال Neighbors توانست نظر تهیه‌کننده و نویسندگان این سریال را جلب کرده و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در بیشتر قسمت‌های این سریال به ایفای نقش پرداخت. مارگو رابی همزمان با بازی در این سریال، نقش اول فیلم ترسناک I.C.U. را بر عهده گرفت.

این بازیگر جوان پس از سه سال کار در استرالیا به نیویورک رفت تا بتواند شانس خود را برای بازی در فیلم‌های هالیوودی بیازماید.

نقش‌آفرینی‌های جوان پرافتخار

گرگ وال‌استریت

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

بدون شک همکاری مارگو رابی با مارتین اسکورسیزی یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی این ستاره است که برای او فرصت‌های زیادی را بوجود آورد. مارگو رابی در سال ۲۰۱۳ به همراه ستارگان محبوبی مانند لئوناردو دی‌کاپریو، متیو مک‌کانهی و جونا هیل در فیلم گرگ وال استریت «The Wolf of Wall Street» حاضر شد. فیلم گرگ وال استریت به داستان زندگی یکی از دلالان سهام آمریکایی با نام جردن بلفورت پرداخته است.

جالب است بدانید که فیلم The Wolf of Wall Street با فروش ۳۹۲ میلیونی، پرفروش‌ترین فیلم اسکورسیزی تا به امروز است. رابی با بخشی از دستمزدی که برای بازی در این فیلم دریافت کرده بود، بدهی‌های خانه‌ی مادرش را پرداخت کرد. مارگو رابی برای بازی در این درام جنایی بسیار مورد توجه قرار گرفت و در نتیجه نقش‌های مختلفی به او پیشنهاد شد. از جمله‌ی این پیشنهادات می‌توان به پیشنهاد حضور در فیلم Birdman توسط ایناریتو اشاره کرد که از طرف مارگو رابی رد شد و در نهایت به اما استون رسید.

 

جوخه انتحار

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

فیلم اکشن جوخه انتحار با بازی ستارگانی همچون جرد لتو، ویل اسمیت و صد البته مارگو رابی یکی دیگر از نقش‌های مهم کارنامه‌ی این ستاره‌ی جوان است. دیوید آیر کارگردان فیلم Suicide Squad پیشنهاد بازی در نقش هارلی کویین را در این فیلم به مارگو رابی داد. این بازیگر محبوب برای بازی در فیلم جوخه انتحار به مدت شش ماه تمرینات مختلفی را از جمله ژیمناستیک، بوکس، تیراندازی و اریال یوگا انجام داد تا بیشتر سکانس‌های این اثر بدون بدلکار فیلم‌برداری شود.

جالب است بدانید که رابی در یکی از سکانس‌های این فیلم نفس خود را به مدت ۵ دقیقه حبس کرد. پال دینی، خالق شخصیت هارلی کویین پس از تماشای  فیلم Suicide Squad به تمجید از بازی مارگو رابی پرداخته و اجرای او در نقش هارلی کویین را میخکوب کننده توضیف کرد. فیلم اکشن جوخه انتحار با فروش ۷۴۶ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین فیلم این بازیگر استرالیایی تا زمان نگارش این مقاله است. رابی پس از حضور در این فیلم با کمپانی برادران وارنر برای تهیه‌کنندگی و بازی در تعدادی از آثار این شرکت قرارداد بست.

روزی روزگاری در هالیوود

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

 

فیلم روزی روزگاری در هالیوود «Once Upon a Time in Hollywood» به نویسندگی و کارگردانی تارانتینو از پرافتخارترین آثار سال ۲۰۱۹ بود که مارگو رابی نیز در آن به ایفای نقش پرداخته بود. داستان فیلم در سال ۱۹۶۹ جریان دارد و روایت آن روی ریک دالتون (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو) و بدلکارش کلیف بوث (با بازی برد پیت) تمرکز دارد. رابی در این فیلم نقش شارون تیت، بازیگر و همسر رومن پولانسکی را بر عهده داشت که توسط اعضای گروه چارلز منسن به قتل رسیده بود. با این حال این فیلم نسخه‌ی متفاوتی را از این تراژدی روایت می‌کند.

تماشاگران استقبالی خوبی از فیلم روزی روزگاری در هالیوود داشتند و این فیلم موفق به کسب ۳۷۴ میلیون دلار از گیشه‌ی جهانی شد. این اثر در فصل جوایز نیز موفق بود و توانست ۱۴۰ جایزه و ۳۷۹ نامزدی دیگر را از آن خود کند. مارگو رابی برای بازی در این فیلم برای سومین بار نامزد جایزه‌ی بفتا شد.

بامب‌شل

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

این بازیگر استرالیایی در کنار نیکول کیدمن و شارلیز ترون در فیلم Bombshell به ایفای نقش پرداخت و موفقیت دیگری را به کارنامه‌ی خود اضافه کرد. این فیلم درام به داستان چند خبرنگار زن شبکه‌ی فاکس نیوز پرداخته است. بازی در این فیلم برای رابی دومین نامزدی اسکار و گلدن گلوب و چهارمین نامزدی بفتا را به همراه داشت. یک سال بعد این ستاره برای دومین بار نقش هارلی کویین را در فیلم Birds of Prey بر عهده گرفت. این فیلم اکشن که به اتفاقات بعد از جدایی جوکر از هارلی پرداخته در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از گیشه به جیب زد.

دنباله‌ی فیلم جوخه انتحار

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

دنباله‌ی فیلم جوخه انتحار به نام The Suicide Squad که با بودجه‌ی ۱۸۵ میلیون دلاری تولید شده به تازگی به صورت همزمان در سینماها و شبکه‌ی HBO MAX اکران شده است. فیلم The Suicide Squad به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان که ستارگان زیادی از جمله ادریس آلبا، جان سینا و صد البته مارگو رابی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند در جلب نظر منتقدین بسیار موفق ظاهر شده و نمرات بالایی را کسب کرده است. پیش عرضه شد.

زندگی هنری لیا سیدو

لیا سیدو یا لئا سیدو بازیگر و مدل فرانسوی متولد ۱ ژوئیه ۱۹۸۵ است. او در خانواده والری شلمبرژ و هانری سیدو متولد شد. لئا بازیگری خود را در سینمای فرانسه با بازی در فیلم هایی مانند آخرین معشوقه (۲۰۰۷) و در جنگ (۲۰۰۸) آغاز کرد. او اولین بار پس از دریافت اولین نامزدی جایزه سزار برای بازی در فیلم The Beautiful Person (2008) مورد توجه قرار گرفت و جایزه تروفه شوپارد را برد، جایزه ای که به بازیگران آینده دار جشنواره فیلم کن داده می شود

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

 
 از آن زمان، او در فیلم‌های مهم هالیوود از جمله حرامزاده‌های لعنتی به کارگردانی کوئنتین تارانتینو محصول سال ۲۰۰۹ و  رابین هود ساخته ریدلی اسکات محصول سال ۲۰۱۰ ٬ نیمه‌شب در پاریس اثر وودی آلن  و ماموریت: غیرممکن – پروتکل روح ساخته هایی محصول سال ۲۰۱۱ ظاهر شدند. او در سینمای فرانسه برای دومین بار برای بازی در فیلم Belle Épine (2010) نامزد جایزه سزار بهترین بازیگر زن شد و برای فیلم خداحافظ ملکه من (۲۰۱۲) نامزد جایزه سزار بهترین بازیگر زن شد.

نقش‌آفرینی‌های ستاره جذاب فرانسوی

آبی گرمترین رنگ است

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

او با فیلم سینمایی «آبی گرمترین رنگ» است در سال ۲۰۱۳ توانست به شهرت جهانی برسد. در سال ۲۰۱۳، زمانی که سیدو و ادل اگزارچوپولوس و همینطور کارگردان فیلم، عبدالطیف کچیچه، جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن را به خاطر بازی در فیلم تحسین شده آبی گرمترین رنگ است٬ دریافت کردند، لئا مورد توجه قرار گرفت.

هتل بزرگ بوداپست

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

فیلم هتل بزرگ بوداپست The Grand Budapest Hotel وس اندرسون درباره‌ی هتلی پرشور و رازآلود است؛ هتلی که تجسم سینمایی مبهوت‌کننده‌ای پیدا کرده و یک درام هوشمندانه و وجدآور به شمار می‌آید. این کمدی‌ـ‌اپرای کوچک و هذیانی یک فیلم بسیار مفرح، شگفت و پر جزئیات از سینماگر خوش‌قریحه و خوش‌فکرِ آمریکایی، وس اندرسون است. در کنار سیدو بازیگرانی چون ریف فاینز، اف. موری آبراهام، ماتیو آمالریک، آدرین برودی و ویلم دفو نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم چهار اسکار و یک گلدن گلوب را از فستیوال‌های سینمایی 2014 درو کرد.

مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

فیلمی آمریکایی در ژانر جاسوسی و چهارمین فیلم از سری فیلم‌های «مأموریت غیرممکن» که در این فیلم باز هم تام کروز در نقش ایتن هانت ظاهر می‌شود. پروتکل شبح اولین فیلم از سری ماموریت غیرممکن است که برای ساخت آن از دوربین‌های آی‌مکس استفاده شده‌است. پروتکل شبح در تاریخ ۱۶ دسامبر۲۰۱۱ در آمریکای شمالی و برای کریسمس ۲۰۱۲ اکران شد و با واکنش مثبت در فروش مواجه شد. این فیلم در فروش بلیط سینماهای آمریکای شمالی و سایر نقاط جهان موفق‌تر از دیگر فیلم‌های مأموریت: غیرممکن (مجموعه‌فیلم) بود. یکی از موفقیت‌های دوران بازیگری لیا سیدو و آغاز حضور او در دنیای اکشن همین فیلم است.

اسپکتر

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

«اسپکتر» را می توان ترکیبی از تمام باندهای تاریخ سینما عنوان کرد. از شان کانری تا پیرس برازنان، ردپای اکثر موقعیت های مشهور سری فیلمهای « جیمز باند » در « اسپکتر » پیدا می شود. سام مندس در « اسکای فال » تلاش زیادی انجام داد تا این شخصیت از طرف مخاطبین سخت پسند سینما جدی گرفته شود و تا حد زیادی نیز در این راه موفق بود. لیا سیدو هم که پس از حضورش در فیلم « آبی گرمترین رنگ است » توانسته شهرت بین المللی بهتری کسب کند، در نقش دختر باندی فیلم به نام مادلین ، بازی قابل قبولی از خود ارائه داده است.

زمانی برای مردن نیست

درباره دو فینالیست مسابقه زیباترین زنان سینمای جهان

این فیلم باند بسیار عاطفی است. خیلی تکان‌دهنده است. مطمئنم که اشک بیننده را درمی‌آورد. خودم وقتی تماشایش کردم، گریه کردم، که خیلی عجیب است چون در آن بازی می‌کنم.به عنوان آخرین حضور دنیل کریگ در نقش‌ جیمز باند، این فیلم دقیقا همان چیزی است انتظارش را دارید. بسته شدن پرونده داستان‌های قدیمی و بجا مانده از فیلم‌های پیشین تا ادای احترام به کسانی که در این راه تاثیر زیادی روی زندگی جیمز باند گذاشته بودند. کریگ احساسات زیادی به این شخصیت تزریق کرده و نمایشی خلق می‌کند که بیانگر خیانت، اندوه و خستگی مردی است که تمام این حس‌ها را تجربه کرده.

لیا سیدو که در این فیلم هم به مانند اسپکتر در نقش مادلین ظاهر شده می‌گوید: این فیلم باند بسیار عاطفی است. خیلی تکان‌دهنده است. مطمئنم که اشک بیننده را درمی‌آورد. خودم وقتی تماشایش کردم، گریه کردم، که خیلی عجیب است چون در آن بازی می‌کنم.به عنوان آخرین حضور دنیل کریگ در نقش‌ جیمز باند، این فیلم دقیقا همان چیزی است انتظارش را دارید. بسته شدن پرونده داستان‌های قدیمی و بجا مانده از فیلم‌های پیشین تا ادای احترام به کسانی که در این راه تاثیر زیادی روی زندگی جیمز باند گذاشته بودند. کریگ احساسات زیادی به این شخصیت تزریق کرده و نمایشی خلق می‌کند که بیانگر خیانت، اندوه و خستگی مردی است که تمام این حس‌ها را تجربه کرده.

منبع: برترین ها
کد مطلب: ۳۶۰۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت