تصاویر | خلاقانه‌ترین اسلحه‌ها در ۶ فیلم‌ سینمایی مشهور جهان | از تفنگ گیتاری تا شمشیر نوری

انتخاب نوع سلاح در فیلم‌های هیجان‌انگیز و علمی تخیلی نشان از هوشمندی فیلمسازان دارد که بتوانند از یک ابزار رایج و تکراری، یک موقعیت خلاقانه برای بهبود کیفیت و بالا بردن فروش فیلمشان بسازند.

تصاویر | خلاقانه‌ترین اسلحه‌ها در ۶ فیلم‌ سینمایی مشهور جهان | از تفنگ گیتاری تا شمشیر نوری

 اسلحه در فیلم‌های اکشن نقش زیادی در منحصربه‌فرد و متفاوت کردن فیلم‌ها دارد. فیلمسازان می‌دانند که اهمیت انتخاب اسلحه برای شخصیت‌های آنها تا چه حد است و باید سبک دنیای اطراف آنها را منعکس کند. درست مانند بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی که فیلمسازان آنها ترجیح می‌دهند به جای تپانچه‌های معمولی، تپانچه‌های لیزری داشته باشند، زیرا گلوله‌های معمولی در فضاهای مختلف قابلیت چندانی ندارند. برخی از فیلم‌ها با خلق سلاح‌های جدید و جالب به جای استفاده از سلاح‌های معمولی که همیشه استفاده می‌شوند، جذابیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به برخی از سلاح‌های مورد استفاده در فیلم‌ها که از هنجارهای معمولی جدا شده‌اند و اتفاقا بسیار مورد علاقه طرفدارانشان هم قرار گرفته‌اند.

مشیر نوری در جنگ ستارگان

سال ۱۹۷۷ شاهد تولد یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینما بودیم؛ جنگ ستارگان: اپیزود چهارم - یک امید جدید. این فیلم داستان علمی تخیلی را به آنچه امروز از این ژانر داریم، تغییر داد. داستان ماجرای لوک اسکای واکر جوان با بازی مارک همیل است که باید با کاپیتان کشتی فضایی با بازی هریسون فورد همکاری کند تا شاهزاده خانم ربوده‌شده را از دست نیروهای امپراتوری نجات دهد. آنها با تبدیل شدن به مبارزان آزادی شورشی، برای بازگرداندن صلح و هماهنگی به کهکشان مبارزه می‌کنند. سلاح سنتی Jedi، شمشیر نوری، یکی از باورنکردنی‌ترین اختراعات این فرانچایز است. همچنین یکی از شناخته‌شده‌ترین سلاح‌های فیلم است که الهام‌بخش بسیاری از افراد دیگر بوده است. این سلاح یک شمشیر پلاسماست که می‌تواند ببرد و بسوزاند، کریستالی است که نیرویی خارق‌العاده از خود ساطع می‌کند. 

 

تصاویر | خلاقانه‌ترین اسلحه‌ها در ۶ فیلم‌ سینمایی مشهور جهان | از تفنگ گیتاری تا شمشیر نوری

کریکت پرصدا در مردان سیاه‌پوش

فیلم Men in Black محصول ۱۹۹۷ یک دنیای بین سیاره‌ای واقع‌گرایانه خلق کرد که در کنار زندگی معمولی روزانه پنهان بود. این داستان یک افسر پلیس است که در یک آژانس دولتی مخفی که مسئول نظارت بر بازدیدکنندگان بین سیاره‌ای روی زمین است، استخدام می‌شود. او با هویت جدیدش به عنوان مامور J، با بازی ویل اسمیت و شریکش Agent K با بازی تامی لی جونز، مسئول حفظ زمین به عنوان منطقه بیطرف برای بیگانگان فرازمینی و اسکان آن‌ها در اطراف شهر نیویورک هستند. آنها همچنین حافظه کسانی را که از عملیات آن‌ها خبردار شوند پاک می‌کنند مامور کی و مأمور دی به منطقه‌ای نزدیک مرز مکزیک می‌روند تا جلوی فعالیت بیگانگان را بگیرند اما مأمور دی سرعت خود را از دست داده و برای همین تصمیم به بازنشستگی می‌گیرد.

سازندگان فیلم باید سلاح‌هایی خلق می‌کردند که شخصیت‌های داستان بتوانند با آنها بیگانگان را تحت سلطه خود درآورند. با اینکه بسیاری از سلاح‌ها بسیار بزرگ و ترسناک بودند، اولین سلاح مأمور J برعکس بود. این اسلحه که کریکت پر سر و صدا نامیده می‌شود، بسیار کوچک است و شبیه یک تفنگ آبپاش است. با این حال، در هنگام استفاده، این سلاح چنان شلیک انفجاری قدرتمندی داشت که باعث شد مامور J به عقب پرت شود. 

تصاویر | خلاقانه‌ترین اسلحه‌ها در ۶ فیلم‌ سینمایی مشهور جهان | از تفنگ گیتاری تا شمشیر نوری

دست اره برقی در شیطان مرده ۲

 Evil Dead II، دنباله فیلم شیطان مرده سال ۱۹۸۷، اش ویلیامز با بازی بروس کمپبل را نشان می‌دهد که با دوستش به یک کلبه متروک می‌روند. سفر آنها زمانی عجیب می‌شود که یک نوار صوتی پیدا می‌کنند که در آن یک نفر در حال خواندن یک کتاب شیطانی است. پس از شنیدن نوار، دوست‌ اش تسخیر می‌شود و دیگر قادر به فرار از آن کلبه وحشتناک نیست.

در حالی که فرانچایز Evil Dead خیلی جدی گرفته نشد، اما دست اره برقی در فیلم ترکیبی کاملاً جدید از سلاح‌ها بود. اش پس از قطع دست خود با یک اره برقی برای جلوگیری از تسخیر شدنش، توانست راهی برای استفاده از اره برقی به‌جای دستش برای نجات خود بیابد. اینکه او توانست بازوی خود را قطع کند، شاهکار قابل توجهی بود، اما استفاده از همان اره برقی برای جایگزینی دست قطع‌شده‌اش، بداهه‌پردازی هوشمندانه‌ای بود که تبدیل به سلاح مورد علاقه طرفداران هم شد.

تصاویر | خلاقانه‌ترین اسلحه‌ها در ۶ فیلم‌ سینمایی مشهور جهان | از تفنگ گیتاری تا شمشیر نوری

دیسک هویت در ترون

فیلم Tron محصول ۱۹۸۲ و دنباله آن، داستانی بی‌نظیر داشت. کوین فلین مهندس کامپیوتر با بازی جف بریجز، روی یک سیستم کامپیوتری پیشرفته کار می‌کند و در همان زمان یک مدیر شرور سیستم را هک می‌کند و کار فلین را می‌دزدد. در تلاش برای جلوگیری از هک، فلین به طور تصادفی به دنیای کامپیوتری منتقل می‌شود. او باید بجنگد تا از برنامه کنترلی شیطانی که توسط هکر ایجاد شده جلوگیری کند.

در حالی که دیسک‌های هویت فلزی سفت و سخت هستند، در جریانی از نور حرکت می‌کنند که هوا را برش می‌دهند. آنها به‌خوبی به عنوان یک سلاح دوربرد کار می‌کنند. با این حال، دیسک هویت چیزی بیش از یک سلاح است. این یک هارددیسک است که شامل همه چیزهای یک برنامه است. هر چیزی که برنامه‌ها یا کاربران می‌بینند، می‌شنوند یا تجربه می‌کنند روی دیسک ذخیره می‌شود. شخصیت‌های دنیای ترون به معنای واقعی کلمه با هر چیزی که بودند می‌جنگیدند و این سلاح را به مرحله خطرناکی می‌بردند.

تصاویر | خلاقانه‌ترین اسلحه‌ها در ۶ فیلم‌ سینمایی مشهور جهان | از تفنگ گیتاری تا شمشیر نوری

تفنگ گیتاری در دسپرادو 

فیلم Desperado محصول ۱۹۹۵ رابرت رودریگز دنباله‌ای بر ال ماریاچی ۱۹۹۳ است. این فیلم داستان یک نوازنده دوره‌گرد است که دنبال یک قاچاقچی بی‌رحم است. نوازنده با کمک دوستانش و صاحب کتابفروشی با بازی سلما هایک، شروع به بیرون کردن افراد رئیس مواد مخدر می‌کند و برای یک مسابقه پر جنب و جوش آماده می‌شود. در حالی که اولین فیلم نشان می‌دهد که ال ماریاچی از جعبه گیتار خود برای پنهان کردن مقادیر زیادی سلاح استفاده کرده، دسپرادو ماجرا را به سطح جدیدی رساند. تیم قهرمانان مسلسل‌ها را در جعبه‌های گیتار با یک ماشه سریع برای دسترسی آسان قرار داده بودند. آنها همچنین یک موشک‌انداز را در جعبه گیتار پنهان کردند و توانستند آن را مستقیماً از بالا شلیک کنند. این یک روش بسیار غیرمنتظره برای نشان دادن یک سلاح بود و باعث شد فیلم به‌یادماندنی و سرگرم‌کننده شود.

تصاویر | خلاقانه‌ترین اسلحه‌ها در ۶ فیلم‌ سینمایی مشهور جهان | از تفنگ گیتاری تا شمشیر نوری

شمشیر تیغی در شکارچی هیولا

فیلم ۲۰۲۰ Monster Hunter تیمی از سربازان به رهبری کاپیتانشان با بازی میلا جووویچ را دنبال می‌کند که به دنیای جدیدی منتقل می‌شوند. موجودات غول‌پیکر آن جهان زندگی آنها را تهدید می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهند زنده به دنیای خود بازگردند، باید با یک شکارچی محلی همکاری کنند. تمام جزئیات فیلم به‌خوبی از مفاهیم اصلی بازی ویدیویی پیروی می‌کند، به طوری که طرفداران در واقع دنباله آن را می خواهند. شمشیر بلندی که شکارچی در طول فیلم از آن استفاده می‌کند، تفسیری واقع‌بینانه از نسخه بازی ویدیویی بود.

جزئیات نیش و استخوان در تیغه این شمشیر و همچنین نحوه نگه داشتن آن بسیار قابل توجه بود. قدرت این سلاح به دلیل اینکه از استخوان‌های هیولاهای غول‌پیکر ساخته شده بود، باورنکردنی بود. این سلاح بسیار خلاقانه و بسیار پرقدرت بود.

تصاویر | خلاقانه‌ترین اسلحه‌ها در ۶ فیلم‌ سینمایی مشهور جهان | از تفنگ گیتاری تا شمشیر نوری

 
منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: ۳۶۱۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت