استالونه: «می‌خواستم راکی برای فرزندانم بماند»

سیلوستر استالونه خطاب به تهیه‌کننده «راکی» به دلیل حقوق مالکیت گفت: «می‌خواستم چیزی از راکی را برای فرزندانم بگذارم».

استالونه: «می‌خواستم راکی برای فرزندانم بماند»

سیلوستر استالونه سخنانی را علیه ایروین وینکلر بیان کرده است که به این معناست که تهیه‌کننده فیلم‌های راکی و سری دنباله آن «کرید» سهم مالی قابل‌توجهی در این فرنچایز را از این بازیگر دریغ می‌کند.

 

استالونه ۷۶ ساله در اینستاگرام خود پرتره‌ای از وینکلر به عنوان یک مار چاقو زبان را به اشتراک گذاشت. این تصویر در کنار عنوانی قرار گرفت که خواستار یک «ژست منصفانه» از تهیه کننده ۹۳ ساله بود.

استالونه نوشت: «پرتره بسیار متملقانه از تهیه‌کننده بزرگ «راکی»/«کرید»، ایروین وینکلر، از یکی از بهترین‌های کشور. «بعد از اینکه ایروین برای بیش از ۴۷ سال «راکی» و اکنون «کرید» را در اختیار دارد، من واقعاً دوست دارم حداقل مقداری [از] آنچه که از حق و حقوقم باقی مانده است، برای فرزندام پس بگیرم. آیا موضع آقای۹۳ ساله تاکنون منصفانه بوده است؟»

استالونه در سال‌های اخیر در مورد عدم مالکیتش بر دنباله‌های محبوب فیلم «راکی» ابراز ناامیدی کرده است. اگرچه او در اکران اول «راکی» که در سال ۱۹۷۶ با بودجه یک میلیون دلاری ساخته شد و ۲۲۵ میلیون دلار درآمد گیشه را ازآن خود کرد و تمامی حق و حقوق مادی خود را از درآمد این فیلم کسب کرد، اما او نسبت به حق مالکیتش بر فیلم‌های دنباله راکی ناراضی بوده و تهیه‌کننده را به بی‌عدالتی متهم می‌کند.

راکی (Rocky) یک فیلم درام و ورزشی آمریکایی ساخته شده در سال ۱۹۷۶ به کارگردانی جان جی. آویلدسن و نویسندگی سیلوستر استالونه است که نخستین فیلم از مجموعه فیلم‌های راکی است.

راکی یک موفقیت بسیار بزرگ در گیشه بود. فیلم در حالی به فروش ۲۲۵ میلیون دلاری دست یافت که تنها ۱ میلیون دلار بودجه ساخت آن بود. فیلم در زمان اکران نقدهای مثبتی دریافت کرد. بسیاری از منتقدان از جمله راجر ایبرت، فیلم را از جنبه‌های مختلف ستایش کردند. در چهل و نهمین دوره جوایز اسکار، فیلم در سه رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین برنده جایزه اسکار شد.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۱۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت