با فروش ۴۴ میلیون دلار؛

پاسخ بله تماشاگران به «نه» جوردن پیل/ موفقیت در گیشه

افتتاحیه ۴۴ میلیون دلاری فیلم«نوپ» یا «نُچ» جوردن پیل به معنی استقبال تماشاگران از این فیلم در گیشه‌ها و نشاندن آن در صدر جدول فروش است.

پاسخ بله تماشاگران به «نه» جوردن پیل/ موفقیت در گیشه

«نه» یا «نوپ» جدیدترین فیلم جوردن پیل، گرچه موفقیت فیلم قبلی‌اش در گیشه را تکرار نکرد، اما نشان داد سینمای وحشت همچنان مخاطب دارد.

این فیلم در نخستین آخر هفته اکرانش ۴۴ میلیون دلار فروش کرد که کمی کمتر از پیش بینی فروش ۵۰ میلیون دلاری برای آن است. فیلم قبلی وی «برو بیرون» در سال ۲۰۱۷ کارش را با فروش ۳۳ میلیون دلاری شروع کرده بود و «ما» سال ۲۰۱۹ در اولین آخر هفته اکرانش ۷۱ میلیون دلار فروخت.

در واقع باید گفت این فیلم بالاترین فروش برای یک فیلم اصلی –غیردنباله‌ای- از زمان نمایش «ما» در بیش از ۳ سال پیش است. پیش از آن «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو با ستارگان بزرگش با ۴۱ میلیون دلار در تابستان ۲۰۱۹ این جایگاه را کسب کرده بود.

«نه» که با بودجه ۶۸ میلیون دلاری تولید شده، در ۳۷۸۵ سالن سینما به نمایش درآمده است. ۲ فیلم قبلی جوردن پیل با بودجه‌های کمتری تولید شده بودند و «برو بیرون» با بودجه ۴.۵ میلیون دلاری و «ما» با بودجه ۲۰ میلیون دلاری شکل گرفته بودند. بنابراین فیلم جدید وی باید مخاطبان بیشتری را به سینماها بکشاند تا به سودآوری برسد.

فیلم دوم پیل یعنی «ما» از آنجا که پس از «برو بیرون» برنده اسکار به نمایش درآمد طرفداران این فیلمساز را که مشتاق تماشای کابوس بعدی وی بودند، به راحتی به سینماها کشاند.

در فیلم «نه» دانیل کالویا- بازیگر «برو بیرون»- و کیکه پالمر و استیون یون بازی کرده‌اند. داستان درباره خواهر و برادری است که در یک مزرعه منزوی در کالیفرنیا زندگی می‌کنند و تلاش دارند تا شواهدی از یک بشقاب پرنده به دست بیاورند.

فیلمبرداری این فیلم پاییز ۲۰۲۱ در شمال لس‌آنجلس انجام شد و در اواخر نوامبر به پایان رسید.

منتقدان به «نه» در راتن تومیتوز ۸۲ درصد امتیاز دادند و تماشاگران هم در سینما اسکور نمره «B» را به آن دادند.

گفته شده از نظر جمعیت شناسی و نژادی همه نوع مخاطبی جذب این فیلم شده‌اند و ۳۵ درصد خریداران بلیت را سفیدپوستان، ۲۰درصد را اسپانیایی‌تبارها، ۳۳ درصد را آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و ۸ درصد را آسیایی‌ها تشکیل داده‌اند.

جوردن پیل از سال ۲۰۰۲ تاکنون مشغول فعالیت بوده‌ و در نودمین دوره جوایز اسکار، برای نگارش فیلم‌نامه «برو بیرون»، برنده اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۱۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت