جریمه ۳۰ میلیون دلاری کوین اسپیسی برای خسارت به «خانه پوشالی»

بر طبق حکم دادگاه، کوین اسپیسی باید مبلغ ۳۱ میلیون دلار برای آسیبی که به سریال «خانه پوشالی» زد پرداخت کند.

جریمه ۳۰ میلیون دلاری کوین اسپیسی برای خسارت به «خانه پوشالی»

یک قاضی دادگاه در آمریکا حکمی صادر کرد که به موجب آن کوین اسپیسی بازیگر نقش اصلی سریال «خانه پوشالی» باید به دلیل سوء‌رفتار جنسی، جریمه‌ای ۳۱ میلیون دلاری پرداخت کند.

 

اسپیسی که در این سریال نقش تحسین شده فرانک آندروود را بازی می‌کرد، در فصل ششم سریال پس از اینکه با اتهاماتی مبنی‌بر تجاوز جنسی به مردان جوان از جمله دستیار تولید «خانه پوشالی» روبه‌رو شد، از این سریال کنار گذاشته شد.

 

اکنون قاضی دادگاه عالی لس‌آنجلس حکمی را که قبلاً توسط یک قاضی دیگر در اکتبر ۲۰۲۰ صادر شده بود تایید کرد و به این ترتیب اسپیسی باید ۲۹.۵ میلیون دلار بابت خسارت به سریال و ۱.۵ میلیون دلار بابت هزینه‌های دیگر پرداخت کند.

 

کمپانی تولید فیلم ام‌آرسی که شاکی اسپیسی بود بر مبنای این استدلال که رفتار وی موجب شد تا میلیون‌ها دلار سود این کمپانی از دست برود و با حذف وی در فصل ۶ این سریال از ۱۳ فصل به ۸ فصل کاهش یافت، این شکایت را طرح کرد و در نهایت دادگاه به نفع تهیه‌کننده رای داد و رفتار اسپیسی را به منزله نادیده گرفتن توافق‌های مهم قرارداد وی به عنوان بازیگر خواند.

 

اوایل امسال وکلای اسپیسی سعی کردند با این استدلال که رفتار وی خط مشی قرارداد تهیه‌کننده را نقض نکرده و تهمت بوده است، به رای اولیه اعتراض کنند.

 

نخستین شکایت علیه اسپیسی سال ۲۰۱۷ در مقاله‌ای که توسط آنتونی رپ بازیگر منتشر شد، مطرح شد و ادعای وی این بود که وقتی فقط ۱۴ سال داشت این بازیگر در سال ۱۹۸۶ به وی آسیب جنسی زده است. تولید سریال «خانه پوشالی» دو روز پس از انتشار این مطلب به حالت تعلیق درآمد و پس از آن سی‌ان‌ان با انتشار مطلبی اسپیسی را متهم کرد که در محیط فیلمبرداری فضایی سمی ایجاد کرده است و با اظهارنظرهای معنادار و لمس کارکنان مرد بدون رضایت آنها، فضا را مخدوش کرده است.

 

این گزارش منجر به تحقیق گسترده در صحنه تولید سریال شد و تحقیقات داخلی نتایج جدیدی به دست داد که در گزارش سی‌ان‌ان هنوز به آنها توجه نشده بود.

 

در ماه می نیز دادگستری بریتانیا اسپیسی را به چند مورد تجاوز جنسی متهم کرد که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ رخ داده‌اند.

 

با همه اینها اسپیسی هنوز قرار است در فیلمی با عنوان «پیتر پنج هشت» بازی کند و تهیه‌کنندگان این فیلم اعلام کردند کسانی هستند که می‌خواهند اسپیسی بازی نکند، اما شمار طرفداران وی در دنیا بسیار بیشتر است و آنها منتظرند تا هنرمندی که دهه‌ها از بازی وی لذت می‌بردند به سینما بازگردد.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۱۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت