تام کروز از «تایتانیک» سبقت گرفت

فیلم «تاپ گان: ماوریک» جای «تایتانیک» را در رتبه هفتم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ گیشه سینمای آمریکا گرفت.

تام کروز از «تایتانیک» سبقت گرفت

 فیلم اکشن «تاپ گان: ماوریک» با فروش ۶۶۲ میلیون دلار در آمریکا با عبور از «تایتانیک» به کارگرانی «جیمز کامرون» در رتبه هفتم پرفروش‌ترین فیلم‌ها در گیشه آمریکای شمالی در تمام ادوار قرار گرفت.

«جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (۳۹۶ میلیون دلار)، «انتقام جویان: آخر بازی» (۸۵۳ میلیون دلار)، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (۸۰۴ میلیون دلار)، «آواتار» (۷۶۰ میلیون دلار) و «پلنگ سیاه» (۷۰۰ میلیون دلار)، در رتبه‌های اول تا پنجم پرفروش‌ترین آثار در تاریخ گیشه سینمای آمریکا قرار دارند.

«تاپ گان: ماوریک» به کارگردانی «جوزف کوشینسکی» همچنین در میان آثار کمپانی پارامونت نیز از «تایتانیک» پیشی گرفته و به عنوان بزرگ‌ترین فیلم این استودیو در تاریخ ۱۱۰ ساله‌اش شناخته می‌شود، با این حال، ساخته «جیمز کامرون» همچنان با فروش ۱.۵ میلیارد دلار در گیشه بین المللی و ۲.۲ میلیارد دلار در گیشه جهانی، فروش موفق‌ترین در خارج از آمریکا نسبت به فیلم «تاپ گان» به ثبت رسانده است.

«تاپ گان: ماوریک» تاکنون ۶۹۰ میلیون دلار نیز در گیشه بین‌المللی (کشورهای خارجی غیر از آمریکا) فروخته و بدون اکران در چین و روسیه فروش جهانی خود را به ۱.۳ میلیارد دلار رسانده است.

داستان قسمت جدید «تاپ گان» که با بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری ساخته شده، درباره «پیت میشل» (تام کروز) است که پس از  ۳۰ سال فعالیت به عنوان خلبان برتر نیروی دریایی، در معرض یک آزمایش جدید قرار می‌گیرد. قسمت اصلی فیلم «تاپ گان» به کارگردانی «تونی اسکات» در سال ۱۹۸۶ به سینما آمد و به فروش جهانی ۳۵۰ میلیون دلار دست یافت.

دستمزد ۱۰۰ میلیون دلاری «تام کروز» برای یک فیلم

«تاپ گان: ماوریک» نخستین فیلم «تام کروز» است که در هفته نخست نمایش به فروشی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد و همچنین اولین فیلم با بازی این ستاره ۶۰ ساله سینماست که به فروش جهانی میلیارد دلاری دست یافته است.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۱۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت