اقتباس از یک رمان تاریخی؛

انیمیشن چینی توانست «مینیون‌ها» را عقب براند

انیمیشن چینی «خدایان جدید: یانگ جیان» پرفروش‌ترین فیلم گیشه‌های سینماهای چین شد و اجازه نداد تا انیمیشن «مینیون‌ها» رتبه‌ای بالاتر از سوم کسب کند.

انیمیشن چینی توانست «مینیون‌ها» را عقب براند

انیمیشن چینی‌ «خدایان جدید: یانگ جیان» در اولین آخر هفته اکرانش که بین جمعه تا یکشنبه را در برمی‌گیرد ۱۹.۸ میلیون دلار (۱۳۴ میلیون یوان) فروش کرد و فیلم چینی «مرد ماه» را در چهارمین هفته اکرانش به مکان دوم راند. «مرد ماه» در مدتی که از اکرانش می‌گذرد در مجموع ۳۹۷ میلیون دلار (۲.۷۹ میلیارد یوان) فروش کرده است.

انیمیشن «خدایان جدید: یانگ جیان» ادامه‌ای بر مجموعه انیمیشن‌های «خدایان جدید» است که شامل «خدایان جدید: نژا دوباره متولد شده» در سال ۲۰۲۱ و «مار سفید» در سال ۲۰۱۹ می‌شود.

فیلم جدید درباره یانگ جیان؛ یک شخصیت اساطیری از سلسله مینگ است و با اقتباس از رمان تاریخی «سرمایه‌گذاری خدایان» ساخته شده است.

در حالی که در همین هفته انیمیشن آمریکایی «مینیون‌ها» در چین اکرانش را شروع کرد فروشی ۱۱.۶ میلیون دلاری (۷۸.۶ میلیون یوان) را ثبت کرد و جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. با توجه به فیلم‌های چینی در حال اکران در سینماها بعید به نظر می‌رسد این فیلم بتواند فراتر از رکوردهای قبلی این فرنچایز در چین برود.

رده چهارم فروش هم در اختیار «جنگجویان آینده» فیلمی علمی تخیلی از هنگ کنگ است که در سومین آخر هفته اکرانش ۱۰.۵ میلیون دلار فروش کرده است و در مجموع فروشش را به رقم ۷۲.۲ میلیون دلار در چین رسانده است.

فیلم‌های انیمیشن «من نفرت‌انگیز» و «مینیون‌ها» در چین هواداران خود را دارند و فیلم اول «من نفرت‌انگیز» گرچه در چین اکران نشد اما فیلم دوم در سال ۲۰۱۳ فروشی ۵۲.۹ میلیون دلاری را ثبت کرد و «من نفرت انگیز ۳» هم در سال ۲۰۱۷ فروش بزرگ ۱۵۸ میلیون دلاری را به جای گذاشت. اولین فیلم «مینیون‌ها» هم سال ۲۰۱۵ در چین اکران شد و ۶۸.۵ میلیون دلار فروخت.

مجموع فروش سینماهای چین در هفته‌ای که گذشت ۶۵.۵ میلیون دلار بود و این رقم مجموع فروش چین تا به اینجای سال را به رقم ۴۸ میلیارد دلار می‌رساند. این رقم در مقایسه با سال گذشته کاهشی ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد که شیوع کرونا در ماه‌های اخیر و تعطیلی سینماها در برخی از مناطق دلیل آن است.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۲۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت