«برنده‌ها» موفق به دریافت جایزه ویژه تماشاگران جشنواره ادینبرا شد

جایزه ویژه تماشاگران هفتاد و پنجمین جشنواره بین‌المللی ادینبرا به «برنده‌ها»ی حسن ناظر رسید.

«برنده‌ها» موفق به دریافت جایزه ویژه تماشاگران جشنواره ادینبرا شد

هفتاد و پنجمین جشنواره بین‌المللی ادینبرا روز شنبه (۲۰ آگوست) با اهدای سه جایزه ویژه به پایان رسید. 

جایزه ویژه تماشاگران این فستیوال که توسط عموم تماشاگران رأی داده شد، به فیلم «برنده‌ها» به کارگردانی حسن ناظر محصول مشترک ایران و اسکاتلند تعلق گرفت. 

«برنده‌ها» در این جشنواره پس از دو نوبت نمایش با استقبال بی‌نظیر مخاطبان در روز اختتامیه به سانس فوق‌العاده رسید. 

عوامل خارجی این فیلم سینمایی به همراه حسن ناظر در جشنواره حضور داشتند. 

با توجه به اینکه عوامل اصلی «برنده‌ها» در خارج از ایران سکونت دارند، این فیلم یکی از گزینه‌های اصلی برای راهیابی به اسکار و بفتا (BAFTA) به عنوان نماینده کشور اسکاتلند محسوب می‌شود. 

در جشنواره بین‌المللی ادینبرا ۹۱ فیلم با ۳۷ زبان مختلف در ۲۶۳ سانس به نمایش درآمدند. این جشنواره همچنان در سطح اول بزرگترین جشنواره‌های جهانی در حال برگزاری است. 

«برنده‌ها» در ماه سپتامبر به جشنواره دینارد فرانسه (Dinard) و ماه اکتبر به فستیوال رین دنس لندن (Rain Dance) در بخش مسابقه شرکت خواهد کرد. رضا ناجی، حسین عابدینی، ملالی زکریا، محمود جعفری، پارسا مقامی، هلیا محمدخانی، عزت‌الله رمضانی‌فر، شهرزاد کمال‌زاده، مانی نورمحمدی، ماهان نورمحمدی، محسن فدایی‌باش، رضا مقامی، (با هنرمندی) اصغر سمسارزاده و میرطاهر مظلومی بازیگرانی هستند که در «برنده‌ها» به ایفای نقش پرداخته‌اند. محسن مسافرچی تهیه‌کننده ایران این فیلم است و پل ولش، نادیرا ماری و جنیفر آرمیتاج نیز تهیه‌کنندگان خارجی پروژه هستند. 

منبع: ایلنا
کد مطلب: ۳۶۲۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت