با حضور لیلا حاتمی به عنوان داور؛

جشنواره ونیز با فیلم «برفک» شروع به کار کرد/ استقبال ۱۵۰ ثانیه‌ای

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شب پیش شروع به کار کرد.

جشنواره ونیز با فیلم «برفک» شروع به کار کرد/ استقبال ۱۵۰ ثانیه‌ای

 شب پیش اقتباس نوآ بامباک از رمان دان دلیلو به عنوان «برفک» آغازگر ونیز ۲۰۲۲ شد.

این رمان که برای نتفلیکس و با بازی آدام درایور و گرتا گرویگ ساخته شده با تشویق ۱۵۰ ثانیه‌ای همراه شد. این میزان تشویق به منزله استقبالی اندکی از یک فیلم محسوب می‌شود زیرا فیلم‌های تاثیرگذار ممکن است تا ۸ دقیقه هم تشویق شوند.

پیش از نمایش فیلم بازیگران و هیات داوران روی فرش قرمز جشنواره حاضر شدند.

داستان فیلم «برفک» در دهه ۱۹۸۰ می‌گذرد و یک درام خانوادگی درباره زوجی است که به مرگ می‌اندیشند. شخصیت اصلی جک (با بازی درایور) استاد دانشگاهی است که در زمینه هیتلر تحقیق می‌کند و همراه همسر چهارمش (با بازی گرویگ) و فرزندان‌شان مسیرهای معمول زندگی خانوادگی را طی می‌کنند اما یک رویداد موجب می‌شود آنها با مرگ روبه‌رو شوند.

این فیلم با نقدهای متفاوتی روبه‌روشده و منتقد ورایتی از آن به عنوان نگاه طنزآمیز دان دلیلو به زندگی طبقه متوسط آمریکایی یاد می‌کند.

سالن نمایش سالاگرانده که در 2 سال اخیر به دلیل پاندمی با ظرفیت نصفه میزبان فیلم‌ها می‌شد، امسال با ظرفیت کامل پر شده بود و مراسم با پیام رییس جمهوری اوکراین که از جامعه جهانی سینما درخواست کرد تا حامی این کشور باشند، کار خود را آغاز کرد.

پیشتر در سال ۲۰۱۹ «داستان ازدواج» ساخته نوآ بامباک با بازی آدام درایور و اسکارلت جوهانسون در جشنواره ونیز به نمایش درآمده بود و با اقبال زیادی روبه رو شده بود و پس از آن ۶ نامزدی اسکار کسب کرد.

نتفلیکس علاوه بر «برفک» چند فیلم دیگر در ونیز دارد که «باردو» ساخته آلخاندور گونزالس ایناریتو و «بلوند» ساخته اندرو دومینیک از جمله آنهاست. هر ۳ فیلم در بخش رقابتی برای دریافت شیر طلایی ونیز رقابت می‌کنند.

امسال لیلا حاتمی از داوران بخش رقابتی ونیز است و جولین مور ریاست آن را برعهده دارد. ماریانو کوهن کارگردان آرژانتینی، لئوناردو دی کاستانزو کارگردان ایتالیایی، آدری دیوان کارگردان فرانسوی برنده شیر طلای سال پیش، کازئو ایشیگورو نویسنده ژاپنی برنده نوبل ادبیات و رودریگو سوروگوین کارگردان اسپانیایی دیگر اعضای گروه داوری هستند.

در اولین روز برگزاری جشنواره بامباک به همراه بازیگران فیلم در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و درباره ساخته شدن فیلم که سال ۲۰۲۰ و در اوج پاندمی فیلمبرداری شده، صحبت کرد.

«برفک» اولین فیلم نتفلیکس است که برای افتتاح جشنواره ونیز انتخاب شده است.

جشنواره ونیز که از چهارشنبه ۳۱ آگوست آغاز شده تا ۱۰ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۲۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت