بازگشت «شهاب حسینی» به سینما با فیلمی ترسناک

براساس اعلام شورای عالی اکران فیلم سینمایی «شین» در ژانر وحشت با بازی «شهاب حسینی» از امروز چهارشنبه در سینماهای سراسر کشور آغاز شد.

بازگشت «شهاب حسینی» به سینما با فیلمی ترسناک

این فیلم نخستین ساخته سینمایی میثم کزازی است، این کارگردان سینما در اولین قدم خود به سراغ ژانری رفته که در سینمای کشور نمونه‌های بسیار کمی داشته است، شاید آثاری مثل «شب بیست و یکم» و «خوابگاه دختران» جزو معدود نمونه‌های موفق سینمای ژانر وحشت در سالهای گذشته باشند.

از جمله نکات جالب توجه این فیلم سینمایی حضور بازیگرانی همچون جمشید هاشم پور، هوشنگ توکلی، شهاب حسینی، غزال نظر و آتش تقی پور است، حضور شهاب حسینی و زوج او در کنار جمشید هاشم پور می‌تواند برای دوستداران سینما اتفاق جالب توجهی باشد که بتواند مخاطبان را به سالنهای سینما بکشاند.

شهاب حسینی علاوه بر بازی، به‌عنوان مشاور کارگردان نیز در این پروژه سینمایی حضور دارد. گفتنی است که محمود پاک نیت و فاطمه شکری هم در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. امیرعباس ورزدار نیز به عنوان بازیگر خردسال در فیلم حضور داشته است.

با وجود کاهش میزان مخاطبان سینمای کشور در فصل بهار و تابستان ۱۴۰۱ باید دید اکران آثاری همچون می‌تواند بار دیگر باعث رشد فروش آثار سینمایی شود یا خیر. سینمایی که با گرانی بلیت و همچنین ترس ادامه دار مخاطبان از حضور در سینما به دلیل پاندمی کرونا همچنان با روزهای خوب فاصله بسیاری دارد.

میثم کزازی پروانه ساخت «شین» را اواخر زمستان سال ۹۵ دریافت کرد. وی در کارنامه خود ساخت چند فیلم تلویزیونی را دارد.

کزازی درباره ساخت فیلم سینمایی گفت: معتقد به ژانر نیستم و سعی کردیم درام فیلم در بستر وحشت شکل گیرد. امروزه برای ساخت فیلم در ژانر وحشت می‌توان از امکانات جدیدی استفاده کرد.

او در ادامه توضیح داد: سعی کردیم فضای فیلم متفاوت باشد و ای کاش این ژانرها در سینما جای خود را باز کند. در صورتی که اکران این فیلم موفق باشد به سمت ساخت ژانرهای وحشت و ساخت نمونه‌های موفق خواهم رفت.

کارگردان فیلم شین ادامه داد: من اصلا قصد نداشتم که یک فیلم ترسناک بسازم و فکر می‌کنم این روزها آنقدر فیلم‌ها اتمسفرهای شبیه هم دارند که این فیلم در حقش ظلم می‌شود اگر بگوییم فیلم ترسناک. «شین» در حقیقت یک درام خانوادگی است که از چاشنی دلهره برای آن استفاده کردیم. ما هیچ حرکت دوربین عجیب یا جلوه‌های ویژه عجیب در این فیلم نداریم چون قصه آن‌قدر خودش کلاسیک بود که دیدم بهتر است دوربین ثابت باشد و قصه جلوی آن روایت شود.

دیگر عوامل اصلی «شین» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، صدابردار: کامران کیان ارثی، دستیار کارگردان: حسین ایرجی، مدیر تولید: محمد شهبازی، گروه گریم: سیدجلال موسوی، سارا اسکندری، شهراد زندیه، عکاس: منعم کثیرلو.

منبع: میزان
کد مطلب: ۳۶۲۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت