در ۸۵ سالگی؛

بازیگر سوئدی دوئل هوایی با رابرت ردفورد درگذشت

بو بروندین بازیگر سوئدی که در برابر رابرت ردفورد در یک دوئل هوایی بازی کرده بود و بازیگر نمایش «مهر هفتم» اینگمار برگمان بود، درگذشت.

بازیگر سوئدی دوئل هوایی با رابرت ردفورد درگذشت

بو بروندین بازیگر سوئدی فیلم «والدو پپر بزرگ» محصول ۱۹۷۵ که در این فیلم در نقش یک خلبان جنگی آلمانی در برابر رابرت ردفورد بازی کرده بود، درگذشت. وی در شهر زادگاهش اوپسالا در سوئد در ۸۵ سالگی از دنیا رفت.

در «والدو پپر بزرگ» بوردین در نقش ارنست کسلر یک خلبان مشهور جنگی آلمانی ظاهر شده بود که از سوی تهیه‌کنندگان یک فیلم به عنوان مشاور پرواز استخدام می‌شود و والدو پِپِر با این رقیب در آسمان پروازهای متعددی انجام می‌دهد. این دو بازیگران یک فیلم درباره دوئلی جنگی در هوا هستند و کارشان با رقابت و درگیری شروع می‌شود و در نهایت با سلام دادن به یکدیگر، هر یک به راه خود می‌رود.

بوردین در فیلم‌های دیگری هم بازی کرده بود که «در سراسر جهان با فانی هیل»، «به خورشید شلیک کن» و «تایتانیک را بلند کن» از جمله آنها هستند. یکی از اولین تجربیات بازیگری وی بازی در نمایش «مهر هفتم» اینمار برگمان بود، اما در نهایت در نسخه سینمایی این فیلم در سال ۱۹۵۷ این مکس‌ فون‌سیدو بود که برای بازی انتخاب شد.

بوردین پس از مدتی بازیگری در سوئد راهی نیویورک شد و با چهره‌هایی چون رابرت دووال و داستین هافمن هم‌بازی شد. او سال ۲۰۱۳ به زادگاهش بازگشت و کار آموزش بازیگران جوان را برعهده گرفت. وی گرچه سوئدی بود اما در بیشتر فیلم‌ها در نقش شخصیت‌های آلمانی، هلندی یا روسی بازی می‌کرد.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۲۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت