پس از نمایش در ونیز و تلوراید؛

«باردو» ایناریتو ۲۲ دقیقه کوتاه شد/ انتقاد از ۳ ساعته بودن فیلم

فیلم جدید آلخاندور ایناریتو پس از نمایش در جشنواره فیلم ونیز، ۲۲ دقیقه کوتاه‌تر شد.

«باردو» ایناریتو ۲۲ دقیقه کوتاه شد/ انتقاد از ۳ ساعته بودن فیلم

«باردو» جدیدترین فیلم آلخاندرو ایناریتو که از رقبای اسکار امسال است، با تدوین جدید ۲۲ دقیقه کوتاه‌تر شد.

هشتمین فیلم این فیلمساز مکزیکی که ۲ بار اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرده امسال برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و پس از آن بلافاصله در تلوراید نیز اکران شد و پس از آن ایناریتو دوباره به تدوین آن پرداخت و مدت زمان فیلم را کاهش داد و آن را بدون محاسبه تیتراژ به ۲ ساعت و ۳۲ دقیقه رساند.

ایناریتو گفت: اولین باری که فیلمم را با ۲ هزار نفر دیگر در ونیز تماشا کردم فرصت خوبی بود تا آن را ببینم و به چیزهایی توجه کنم که می‌تواند از کمی کوتاه شدن سود بیشتر ببرد.

همین طولانی بودن فیلم به یکی از عوامل انتقاد از آن بدل شده بود و منتقد ورایتی نوشته بود: فیلم پر از چیزهای خوب است اما سه ساعت طول می‌کشد و بیشتر از هر چیز پر از خودش است.

«باردو» با بازی دانیل خیمنز کاچو در نقش یک روزنامه‌نگار و مستندساز تحسین شده مکزیکی است که در میانه یک بحران وجودی به خانه‌اش بازمی‌گردد که باعث می‌شود هویت، روابط خانوادگی و گذشته‌اش را زیر سوال ببرد.

«باردو» اولین فیلم ایناریتو پس از «مرد پرنده‌ای» و «بازگشته از گور» است. وی ابتدا قرار بود کارگردانی سریالی تلویزیونی به نام «یک درصد» را انجام دهد اما احساس کرد از ساخت «بازگشته از گور» خسته است و این پروژه را به تعویق انداخت و پس از مدتی کار روی «باردو» را شروع کرد.

این فیلم به طور کامل در مکزیک فیلمبرداری و تولید شده است و اولین پروژه این کارگردان پس از اولین فیلم بلندش «عشق سگی» در سال ۲۰۰۰ است که در مکزیک ساخته می‌شود.

داریوش خنجی فیلمبردار نامزد اسکار فیلمبرداری «باردو» ‌را انجام داده است.

این فیلم ۱۸ نوامبر در سینماها اکران می‌شود و پس از آن از ۱۶ دسامبر از طریق نتفلیکس در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۲۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت