نخستین انیمیشن سه بعدی ایرانی «زری زری؛ کاکل زری» اکران می‌شود

نخستین انیمیشن سه بعدی کانون با عنوان «زری زری؛ کاکل زری» به کارگردانی مهین جواهریان از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان در «هفته ملی کودک» در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

نخستین انیمیشن سه بعدی ایرانی «زری زری؛ کاکل زری» اکران می‌شود

محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون با بیان این مطلب گفت: به دنبال رونق گرفتن ساخت فیلم بر اساس تکنیک vr یا واقعیت مجازی که شرکت‌های بزرگی در دنیا به دنبال آن هستند، امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری، اولین محصول تولیدی خود را در حوزه انیمیشن‌های سه بعدی، با عنوان «زری زری؛ کاکل زری» در هفته ملی کودک در معرض دید عموم قرار می دهد.

پویانمایی «زری زری؛ کاکل‌زری» از تازه‌ترین آثار امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به مدت ۶ دقیقه با تکنیک کات‌اوت رایانه‌ای تولید شده و ترانه‌های آن را افسانه‌ شعبان‌نژاد سروده است.

به گفته کریمی‌صارمی همچنین در ایام «هفته ملی کودک» هفت فیلم داستانی کوتاه، نیمه‌بلند و سینمایی از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری در پرتال کانون به‌صورت آنلاین نمایش داده می‌شود. فیلم سینمایی «همه روزهای خوب»، «نامه نانوشته» «آتش‌نشان کوچک» و «درسی برای فردا» و عناوین برخی از این فیلم‌هاست.

او در ادامه توضیح داد: هفت فیلم‌تئاتر نیز در پایگاه اینترنتی کانون به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان قرار گرفته است و در غرفه معاونت تولید نیز فیلم‌های پویانمایی جدید و خاطره‌انگیز کانون برای کودکان و نوجوانان نمایش داده می‌شود.

وی گفت: استقرار دکور انیمیشن استاپ‌موشن و آموزش فیلم‌برداری و ساخت انیمیشن به بچه‌ها و استقرار میز صدا برای ضبط صدا با عنوان «ضبط خاطره‌ها»، از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است.

معاون تولید کانون افزود: همچنین در این هفته، ۳۰ کاراکتر از کاراکترهای پویانمایی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای استفاده کسانی که در حوزه بازرگانی merchandising ‌فعالیت دارند، معرفی شود تا آنها بتوانند در محصولات خود اعم از لوازم‌التحریر و غیره از آنها استفاده کنند.

از سوی دیگر شرکت‌کنندگان در این برنامه می‌توانند در نمایشگاه هفته ملی کودک از تئاترهای مختلف در قالب محیطی، نقالی در سانس‌های مختلف استفاده کنند.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۶۳۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت