بازار پروژه‌های آسیایی بوسان با ۲ برگزیده ایرانی

جشنواره بین‌المللی فیلم «بوسان»، فهرست برگزیده‌های بخش بازار پروژه‌های آسیایی (APM) را اعلام کرد.

بازار پروژه‌های آسیایی بوسان با ۲ برگزیده ایرانی

بیست و پنجمین بازار پروژه‌های آسیایی جشنواره فیلم «بوسان» (Asian Project Market)امسال از میان آثار ارسالی، 13 پروژه برگزیده را معرفی کرد که با حضور دو اثر از سینماگران ایرانی همراه است.

پروژه «کشور برادر» از رها امیر فضلی محصول فرانسه، ایران و هلند، برنده جایزه «VIPO Award» و «شفاف» از دُرناز حاجیها نیز برنده جایزه (Sorfond Award) از بازار پروژه‌های آسیایی جشنواره بوسان شد.

جشنواره فیلم بوسان امسال میزبان چندین اثر از سینماگران ایرانی است. فیلم سینمایی «دِرب» جدیدترین ساخته هادی محقق به تهیه‌کنندگی رضا محقق که یکی از نامزدهای بخش رقابتی «کیم جی سئوک» به عنوان فیلم افتتاحیه این رویداد معتبر به نمایش گذاشته شد و «بدون خرس» به کارگردانی جعفر پناهی، «شب، داخلی، دیوار» ساخته وحید جلیلوند، «برادران لیلا» از سعید روستایی، «بی‌پایان» به کارگردانی نادر ساعی‌ور، «لذت» به کارگردانی صادق اسحاقی، «دره باد» به کارگردانی سمیرا نوروز ناصری، «عشق فوتبال» به کارگردانی مشترک شارمین مجتهدزاده و پالیز خوشدل، «جمعه می‌بینمت رابینسون» از میترا فراهانی و «زندگی و زندگی» ساخته علی قوی‌تن نیز دیگر فیلم ایرانی حاضر در این رویداد سینمایی هستند.

امسال همچنین سعید روستایی یکی از سه داور جایزه (Sonje Award) ویژه بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه کره‌ای و فیلم‌های کوتاه آسیایی است.

بیست و هفتمین جشنواره فیلم بوسان روز ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر) به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۳۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت