هم‌زمان با نمایش «امپراتوری نور»؛

سم مندس در جشنواره فیلم استکهلم تجلیل می‌شود

کارگردان بریتانیایی با دریافت جایزه ویژنری جشنواره فیلم استکهلم ۲۰۲۲ مورد تقدیر واقع می‌شود.

سم مندس در جشنواره فیلم استکهلم تجلیل می‌شود

کارگردان فیلم‌هایی چون «زیبای آمریکایی» و «۱۹۱۷» با فیلم جدیدش «امپراتوری نور» در جشنواره فیلم سوئدی حضور می‌یابد و یک جایزه هم می‌گیرد.

 

مندس که با اولین فیلمش «زیبای آمریکایی» در سال ۱۹۹۹ موفق به کسب اسکار بهترین کارگردانی شد، ۳ نامزدی اسکار برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را نیز برای درام جنگی «۱۹۱۷» در کارنامه دارد.

 

وی امسال در جشنواره فیلم استکهلم در سوئد حضور می‌یابد و فیلم جدیدش «امپراتوری نور» ۱۱ نوامبر در این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

 

داستان این فیلم در دهه ۱۹۸۰ می‌گذرد و نقش شخصیت اصلی فیلم را که مدیر یک سینمای قدیمی در شهری ساحلی در انگلیس است، اولیویا کولمن بازی کرده است. در این فیلم مندس بار دیگر با راجر دیکینز که فیلمبرداری «۱۹۱۷» و «اسکای فال» او را انجام داده بود، همکاری کرده است.

 

مندس قبل از ورود به دنیای سینما، به عنوان یکی از کارگردان‌های برجسته تئاتر لندن شناخته شده بود و نمایش‌هایی را در تئاتر ملی بریتانیا، اولد ویک و آراس‌سی به صحنه برده بود. وی که در برادوی هم کارگردانی تئاتر انجام داده ۳ جایزه تونی و ۵ جایزه اولیویه به دلیل دستاوردهای نمایشی‌اش در کارنامه دارد.

 

جوایز ویژنری استکهلم از سال ۲۰۰۴ اهدا می‌شود و سلین سیاما فیلمساز فرانسوی، روی اندرسون فیلمساز سوئدی و وس اندرسون کارگردان آمریکایی از دریافت‌کنندگان پیشین این جایزه هستند.

 

جشنواره فیلم استکهلم ۲۰۲۲ از ۹ تا ۲۰ نوامبر (۱۸ تا ۲۹ آبان) برگزار می‌شود.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۳۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت