رونمایی از «شهر خاموش» در جشنواره تالین

فیلم سینمایی «شهر خاموش» ساخته جدید احمد بهرامی، نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره شب های سیاه تالین در کشور استونی تجربه خواهد کرد.

رونمایی از «شهر خاموش» در جشنواره تالین

جشنواره بین‌المللی فیلم شب‌های سیاه تالین ۲۰۲۲ در کشور استونی فهرست فیلم‌های بخش مسابقه اصلی خود را اعلام کرد و فیلم «شهر خاموش» ساخته احمد بهرامی در نخستین نمایش جهانی خود در این رویداد سینمایی به روی پرده می‌رود.

در این فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق، بازیگرانی چون باران کوثری، بابک کریمی، علی باقری، بهزاد دورانی، محسن مهری دروی، کریم و حبیب شراهی نقش‌آفرینی کرده‌اند و مسعود امینی‌تیرانی نیز به عنوان فیلمبردار و مصطفی وزیری نیز تدوین این فیلم سینمایی را بر عهده دارد. 

رونمایی از «شهر خاموش» در جشنواره تالین

در خلاصه داستان این فیلم در سایت رسمی جشنواره تالین آمده است: بمانی به جرم قتل شوهرش ده سال را در زندان سپری کرده است و فرزندش را به خانواده شوهرش دادند. او که به طور موقت آزاد می شود، بلافاصله به دنبال پسرش می گردد. بمانی به کارگاه اسقاط ماشین می‌رود که ابی، برادر شوهرش در آنجا کار می‌کند اما ادعا می کند که از سرنوشت پسرش چیزی نمی‌داند. با این حال او متوجه می‌شود که اِبی کودک را به خانواده‌ای ثروتمند فروخته است. بمانی سعی می‌کند اطلاعات بیشتری از کارگران بگیرد اما آنها در ازای دریافت اطلاعات، درخواست ناشایستی دارند. او به عنوان یک مادر ناامید، آماده است تا به سیم آخر بزند اما نه آنطور که همه انتظار دارند.

فیلم قبلی احمد بهرامی با عنوان «دشت خاموش» در سال ۲۰۲۰ در بخش افق‌های هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد و برنده جایزه بهترین فیلم این بخش شد.

جشنواره بین‌الملی فیم تالین از تاریخ ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ۶ آذر) در کشور استونی برگزار می‌شود.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۳۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت