بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، جایزه جشنواره فیلم ۱۰۰

یوسف منصوری، دبیر جشمواره فیلم ۱۰۰ اعلام کرد که به سه نفر اول این جشنواره مبلغ ۶۰ میلیون تومان هدیه تعلق می‌گیرد. مجموع این جوایزه نقدی نیز به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، جایزه جشنواره فیلم ۱۰۰

نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ امروز(دوشنبه ۲ آبان) با حضور یوسف منصوری، دبیر جشنواره برگزار شد.

کشف استعدادهای جوان است و یکی از سه محور اصلی ما پرورش استعداد نسل‌های جوان است. در سال‌های اخیر، وقفه‌ای برای برگزاری این جشنواره به وجود آمد.

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، ضمن خوش‌آمدگویی درباره وقفه چندساله در برگزاری جشنواره فیلم کوتاه گفت: «در این دوسالی که فعالیت جدید شروع شده، سه محور کلی را مدنظر داشتیم و رویکردمان در زمینه مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه است البته ما سال گذشته در جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشتیم و می‌توانیم که جریان رو به رشد و ادامه داری را شاهد باشیم.»

او ادامه داد: «ما تلاش کردیم در کنار جریان تولید، جریان توزیع را هم سامان دهیم. سال گذشته بررسی کردیم تا نقاط قوت و ضعف سازمان حوزه هنری را بررسی کنیم و اتفاقات خوشایندی را هم رقم زدیم. با اغماض می‌توانیم بگوییم، مهمترین اتفاق در سال‌های گذشته، حضور ما در چهلمین جشنواره فیلم فجر بود.»

جعفریان درباره معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری ادامه داد: «در دوره سیزدهم، ما اعضای شورای سیاست‌گذاری را معرفی کردیم. مجموع بحث‌هایی که ما در شورای سیاستگذاری داشتیم به این نتیجه رسیدیم که به استعدادهای جوان توجه کنیم تا بتوانند ظهور و بروز داشته باشند.»

یوسف منصوری، دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ نیز درابه این جشنواره گفت: «جشنواره ۱۰۰دارای اعتبار است و این موضوع چند دلیل دارد، یکی از آن‌ها زحمت آقایان ربانی و قربانی، دبیران ۱۲ دوره گذشته جشنواره است.»

او درباره وقفه چندساله جشنواره گفت: «متاسفانه بخاطر شرایط کرونا برگزاری این جشنواره ۴سال به تعویق افتاد و در این مدت نیز سعی کردیم اتفاقات خوبی ا برای جشنواره رقم بزنیم. جشنواره فیلم ۱۰۰ معمولا سه بخش دارد و تصمیمی که در این دوره از جشنواره گرفته شد، این بود که جشنواره‌ای کنش‌مند داشته باشیم. یکی از این موارد، برگزاری کلاسهای مدونی در شهرستان‌های مختلف است و جشنواره ۱۰۰ نیز از اساتید نامدار برای برگزاری کارگاه استفاده می‌کند.»

بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، جایزه جشنواره فیلم ۱۰۰


دبیر جشنواره ادامه داد: «مبحث دومی که درباره جشنواره امسال اهمیت دارد، ماجرای «ایران عزیز» است و می‌خواهیم، عینکی به چشم بچه‌ها بزنیم که بتوانند اثری خلق کنند تا حال همه ما خوب شود.»

منصوری درباره موضوعات بخش مسابقه ملی سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ با رویکرد ایران عزیز گفت: «پیشرفت، اخلاق، زیبایی‌ها، اقتصاد و ثروت ملی، امید، خانواده، میهن‌دوستی، عدالت و آزادی. از سوژه‌های این بخش هستند.»

او درباره جوایز جشنواره افزود: «در بخش ملی به سه نفر اول ۶۰ میلیون، سه نفر دوم ۴۰ میلیون، سه نفر سوم ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.در بخش بین الملل نیز به سه برگزیده، ۲۰۰۰یورو پرداخت می‌شود. به سه نفر برگزیده در بخش مخاطب کودک و نوجوان ۶۰ میلیون تومان و جایزه ویژه جشنواره نیز ۵۰ میلیون تومان خواهد بود که به اثر برگزیده توسط دبیر تعلق می‌گیرد»

بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، جایزه جشنواره فیلم ۱۰۰

روح الامین دبیر هنری جشنواره نیز دریاره پوستر طراحی شده گفت: «من معمولا درباره آثارم صحبت نمی‌کنم، چون بر این باورم که اگر اثر گویا نباشد یعنی من و همکارانم، کارمان را به درستی انجام ندادیم، اما در یک توضیح مختصر باید بگویم در این میان و با نام ۱۰۰ سعی کردیم به صورت آوانگارد حرکت کنیم. به همین دلیل به صمیمی‌ترین شکل یعنی تماشای یک منظره از میان دو دست رسیدیم.»

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۶۳۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت