روزنامه سانفرانسیسکو کرونیکل:

هویت هنرپیشه جنجالی فقید اسکار، بومی آمریکایی نیست

یک روزنامه آمریکایی، هویت شاسین لیتل فدر هنرپیشه جنجالی فقید اسکار را مورد مناقشه قرار داد و به نقل از خواهران او، ادعای مطرح شده در خصوص بومی آمریکا بودن لیتل فدر را دروغ خواند.

هویت هنرپیشه جنجالی فقید اسکار، بومی آمریکایی نیست

سه هفته پس از مرگ شاسین لیتل فدر - هنرپیشه بومی که در مراسم اسکار ۱۹۷۳ اسکار مارلون براندو را برای پدرخوانده رد کرد- روزنامه سانفرانسیسکو کرونیکل در ستون روز شنبه خود ادعا کرد که لیتل فدر در طول زندگی‌اش خود را به عنوان یک بومی آمریکایی نامیده است.

این روزنامه که بزرگترین روزنامه شمال کالیفرنیا محسوب می‌شود در نقل قول‌هایی از خواهران لیتل فدر، روزالیند کروز و ترودی اورلاندی، هویت او به عنوان یک بومی آمریکایی را دروغ خواند.

لیتل فیدر شاخته شده به نام ماریا لوئیز کروز که در ۲ اکتبر بر اثر سرطان سینه در سن ۷۵ سالگی درگذشت، نخستین بار در دهه ۱۹۷۰ به طور علنی خود را آپاچی کوه سفید، قبیله‌ای در آریزونا خواند که سانفرانسیسکو کرونیکل نوشته هیچ قبلیه‌ای قادر به ارائه پیشینه‌ای از لیتل فدر یا اعضای خانواده‌اش نیست. فدر در سال‌های بعد خود را از تبار یاکی که مردمانش از ایالت‌های آریزونا و سونورا در مکزیک به این منطقه آمده‌اند، خواند.

پدر لیتل فدر، مانوئل ایبارا کروز و مادرش گرترود بارنیتز است. مقاله‌نویس سانفرانسیسکو کرونیکل به بررسی اصل و نسب پدر لیتل فدر پرداخته و نوشته اصل و نسب او هیچ ارتباطی با کشورهای بومی آمریکا ندارد. ظاهراً آبا و اجداد لیتل‌فدر در سرزمین‌هایی که اکنون بخشی از مکزیک به شمار می‌رود، ردیابی شده است.

خواهران لیتل فیدر همچنین ادعاهای او مبنی بر این که گفته بود والدین او فقیر و دارای بیماری روانی بودند را رد کردند. هر دو خواهر لیتل فدر نخستین بار و از طریق اینترنت از مرگ شاسین مطلع شدند و هیچ کدام هم به مراسم خاکسپاری دعوت نشده بودند.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۳۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت