ادعای جالب مسعود ده نمکی درباره ثبت فیلم هایش در گینس

مسعود ده‌نمکی درباره‌ی ساخت «آزادی مشروط» که به گفته خودش فرمول آزمون پس داده‌ای است که مانیفست کارهای او محسوب می‌شود، اظهار کرد: من ترجیح می‌دهم فعلا با این مدیوم حرف‌ها را بزنم و برای زدن حرف‌هایی از این جنس بستر تلویزیون بهتر است.

ادعای جالب مسعود ده نمکی درباره ثبت فیلم هایش در گینس

 مسعود ده نمکی که سریال «آزادی مشروط» به کارگردانی وی به تازگی روی آنتن شبکه یک رفته، در گفت و گویی با برنامه «استودیو هشت» رادیو نمایش درباره این سریال توضیح داد: موضوع اصلی سریال کرونا است که با زبان طنز به شیرینی ها و تلخی های این دوران پرداخته شده است و به نوعی به زحمات کادر درمان و گروه‌های جهادی در مبارزه با ویروس کرونا و تبعات آن در کشور پرداخته‌ایم.  

وی درباره‌ی این زبان طنز اظهار کرد: طبیعتا کرونا تلخی های زیادی برای ما داشته است و جز با زبان طنز نمی‌شد مخاطب عام را پای آن نشاند به نظرم خود روحیه طنازانه مردم در دوره کرونا هم خیلی خاص بود. هرکسی سعی می‌کرد به نوعی دل مردم را شاد کند و به آنها آرامش بدهد. اکثر وقایع سریال هم برگرفته از همین نگاه و خاطرات مردم است. 

آزادی مشروط» مانیفست کارهای من است

ده نمکی درباره زبان طنز در «آزادی مشروط» و تضادی که در میان شخصیت‌ها وجود دارد، عنوان کرد: بستر این سریال هم به نوعی فرمول آزمون پس داده‌ای است که مانیفست کارهای من است. نوعی هم‌گرایی و هم‌افزایی آدم‌ها و ایجاد وحدت ملی و روحیه همبستگی از دیگر ویژگی‌های این آثار است؛ کما اینکه در این سریال هم از لهجه‌های متعددی استفاده شده و هر بازیگری اگر متعلق به قومیت خاصی بوده است سعی کردیم با لهجه خودش در کار حضور داشته باشد.  

چهره‌های متفاوتی در «آزادی مشروط» حضور دارند

ده‌نمکی درباره بازیگران سریال با بیان اینکه چهره‌های متفاوتی در این سریال حضور دارند که شاید پیش از این کنار هم قرار نگرفته بودند، گفت: در هر یک از آثار من هم چهره‌های اصلی حضور دارند و هم چهره‌های دیگر، در این سریال حضور ۲۴۰ بازیگر حضور دارند که بخشی از آنها به تازگی وارد این حوزه شده‌اند و بخشی هم پیشکسوت‌ها هستند از جمله پرویز فلاحی پور که ظاهرا تاکنون کار طنز نداشته است و اینجا به خوبی از پس این سریال برآمده است. کست متفاوتی هم داریم چهره‌هایی که شاید پیش از این کنار هم قرار نگرفته بودند و چیدمانی متفاوتی از اینها را می‌بینیم.

این کارگردان درباره تعداد قسمت‌های سریال که پیش از این ۳۰ قسمت عنوان شده بود نیز توضیح داد: فیلمبرداری این سریال به اتمام رسیده است و اکنون قرار است در ۵۲ قسمت به پخش برسد.

برای زدن حرف‌هایی از این جنس بستر تلویزیون بهتر است

این کارگردان درباره حضور کمرنگ خود در حوزه سینما نیز توضیح داد: سال ۹۷ فیلم سینمایی «زندانی‌ها» را داشتم و بعد از آن سریال های «دادستان» و حالا هم «آزادی مشروط» در تلویزیون ساخته شدند. به هر حال کف مخاطب تلویزیون در بهترین حالت برابر با سقف مخاطب سینماست و من ترجیح می‌دهم فعلا با این مدیوم حرف‌ها را بزنم و برای زدن حرف‌هایی از این جنس بستر تلویزیون بهتر است.  

ده‌نمکی در ادامه درباره مسیری که در سینما و سریال‌سازی دنبال کرده است، بیان کرد: تا الان همه کارهایی را که دوست داشتم ساخته‌ام و شرایط چیزی را به من تحمیل نکرده است و خدا را شکر، همه هم مورد اقبال واقع شدند.

وی درباره آخرین سینمایی خود گفت: «زندانی‌ها» هم حدود پنج میلیارد فروخت با اینکه هومن برق نورد و بهنام تشکر برای اولین بار نقش اول سینمایی بر عهده داشتند ولی باز هم فروش خوبی داشت. می‌دانید که زبان طنز و سلیقه هم تغییر کرده است و رقص و آواز و شوخی‌های اروتیک باب طبع من نیست. به‌ ویژه که «زندانی‌ها» درباره‌ی انتظار و ظهور و نیمه شعبان است و ساخت طنز ایدیولوژیک کار بسیار سختی است و نمی‌توان انتظار کارکرد فیلم‌هایی که همه نوع شوخی را دارند، داشته باشیم.

چهار فیلم اول من باید در گینس ثبت شود

کارگردان «رسوایی» تصریح کرد: این مسیر تا حالا خوب بوده است، حرف هایی که از جنس «رسوایی» زده شد و هشدارهایی که داده شد از این جمله بود.

او سپس به طنز گفت: چهار فیلم اول من هم همه پرفروش های سال بوده اند و باید در گینس ثبت شوند.

وی در پاسخ به اینکه چرا دیگر مستند نمی سازد؟ اظهار کرد: مستندسازی حضور در میدان را می‌طلبد و ما هم که تبدیل به چهره می‌شویم برایمان دردسر است و وقتی به میان مردم می‌رویم چیزی به اسم مستند و دروبین مخفی و اینها درنمی‌آید. اگر زمانی حرف جدیدی باشد مستند داستانی هم مد نظرم است.  

ده‌نمکی در پایان در پاسخ به اینکه شغل دیگری هم دارد یا خیر و اینکه دیگر سراغ روزنامه‌نگاری نرفته است؟ پاسخ داد: شغل دیگری ندارم فقط نگارش کتاب تاریخی و سریال‌سازی دارم. با آغاز دهه ۸۰ و ساخت مستند «فقر و فحشا» کار روزنامه‌نگاری برایم به اتمام رسید.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۳۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت