اظهارات کارگردان فیلمی با بازی مهدی هاشمی و لرستانی درباره اکران

کارگردان فیلم «طبقه یک و نیم» گفت: مهمترین دلیل ما برای اکران فیلم در این مقطع کمک به بهتر شدن حال روحی جامعه است.

اظهارات کارگردان فیلمی با بازی مهدی هاشمی و لرستانی درباره اکران

نوید اسماعیلی که قرار است فیلمش با نام «طبقه یک و نیم» با بازی مهدی هاشمی از چهارشنبه هفته آینده در سینماها اکران شود، بیان کرد: این فیلم سال ۱۳۹۹ ساخته شده بود ولی شرایط اکران آن مهیا نشد تا اینکه هفته قبل در جلسه‌ای با دست‌اندرکاران فیلم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به کمدی بودن داستان، شاید در این شرایط سخت روحی جامعه، بتوانیم به اندازه حتی یک درصد کمکی کنیم که اگر اینطور باشد، همین برای ما نعمت خواهد بود.

او درباره اینکه سینما این روزها مخاطب زیادی ندارد و برخی کاهش تماشاگر را بخاطر نبود حال خوب در جامعه عنوان می‌کنند، افزود:ما هیچ دیدگاه مادی به اکران این فیلم نداشتیم، ضمن اینکه خودمان هم از جنس مردم هستیم، بیشتر به همین فکر کردیم که بتوانیم با اکران این فیلم، فضای روحی جامعه را کمی بهتر کنیم. من اهل سیاست نیستم و در جایگاهی هم نیستم که درباره سیاست صحبت کنم اما می‌توانیم همدرد مردم باشیم چون از جنس آنها هستیم و در سینمای مستقل فعالیت می‌کنیم. بنابراین نمی‌توانم به مردم بگویم حتماً به سینما بیایند یا نیایند؛ ما در میان این بحث‌هایی که برای آزادی فکر به وجود آمده، فکر کردیم می‌توانیم پوستر فیلم خود را در سینما بگذاریم و هر عزیزی که دوست داشته باشد فیلم را ببیند، قدمش بر چشم ما، هر کسی هم که دوست نداشته باشد به سینما نمی آید. من خدا را گواه می‌گیرم که ما برای کمک به خوب شدن حال مردم، حتی به اندازه لحظاتی کوتاه تصمیم گرفتیم این فیلم را اکران کنیم و دید مادی نداشتیم.

در این باره حبیب اسماعیلی، مدیر دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود هم که مسئولیت پخش این فیلم را بر عهده دارد با اشاره به وضعیت سینماها به ایسنا گفت: مدت مدیدی بود که سینما به دلیل کرونا رکود عجیبی داشت و دو سالی بود که در این شرایط به سر می‌برد اما سال گذشته با اکران چند فیلم سینما توانست دوباره رونق بگیرد که شرایط باز هم تغییر کرده و الان سینما روزگار بدی را می گذراند.

وی با اشاره به اینکه «باید برای حمایت از سینما یک همدلی وجود داشته باشد» ادامه داد: با توجه به تقاضایی که صاحبان فیلم «طبقه یک و نیم» برای اکران داشتند و مشتاق بودند که در همین مقطع اکران شود ما نیز برای پخش همکاری کردیم. اما به هر حال هر اکرانی احتیاج به تبلیغ و معرفی دارد که امیدوارم برای این فیلم اتفاق بیفتد. من بارها پیش از این گفته‌ام آنقدری که در مقاطعی شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ فیلم‌های سینمایی را می‌کردند، شبکه‌های تلویزیونی خودمان انجام نمی دادند. این توقع وجود دارد که در شرایط فعلی صدا و سیما همکاری مناسبی برای تبلیغ فیلم های در حال اکران انجام دهد.

او افزود: برای اکران این فیلم هم صحبت‌هایی شده و صدا و سیما قول همکاری داده اما باید ببینیم در عمل چه اتفاقی میافتد.

اسماعیلی گفت: همه ما حال روحی خوبی نداریم اما باید به هم کمک کنیم تا شرایط بهتر شود. درباره سینما هم ارگانهای دولتی وظیفه دارند حمایت کنند از جمله شهرداری‌ها و تلویزیون چرا که بسیاری از جوان‌هایی که الان در سینما فعالیت می‌کنند، می‌توانستند وارد حوزه‌های غیر فرهنگی شوند و سود بیشتری از کار خود بدست می‌آوردند اما آن‌ها نگاه فرهنگی دارند به همین دلیل به حمایت بیشتری هم باید صورت گیرد.

فیلم «طبقه یک و نیم» با بازی بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، شهره لرستانی، صحرا اسداللهی، سیروس همتی ، خسرو احمدی و قاسم زارع روایت ماجرای مدیر یک کارخانه است که با ورود به محل کار، متوجه اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۳۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت