«آواتار» سه ساعته در راه رسیدن به سینماها

فیلم «آواتار: راه آب» ساخته جیمز کامرون که ۱۳ سال پس از قسمت نخست منتشر می‌شود، تقریباً سه ساعت و ۱۰ دقیقه مدت زمان دارد.

«آواتار» سه ساعته در راه رسیدن به سینماها

فیلم «آواتار ۲» به جمع طولانی‌ترین فیلم‌های پرهزینه هالیوودی پیوست و با مدت زمان ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه در کنار «انتقام جویان: اخر بازی» (۳ ساعت و ۲ دقیقه) و «تایتانیک» (۳ ساعت و ۱۴ دقیقه) قرار گرفت، دو فیلمی که هم اکنون در رتبه دوم و سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما بدون احتساب تورم قرار دارند.

قسمت اصلی فیلم «آواتار» ساخته «جیمز کامرون» که در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد و طی این سال‌ها همواره در رتبه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار داد، ۲ ساعت و ۴۱ دقیقه مدت زمان داشت و حدود ۲۹ دقیقه کوتاه‌تر از قسمت دوم این فیلم سینمایی بود.

در طول همه‌گیری کرونا، فیلم‌ها طولانی‌تر شده‌اند و بسیاری از فیلم‌های هالیوودی بیش از دو ساعت و ۳۰ دقیقه مدت زمان دارند که طبق استانداردهای سنتی طولانی‌ تلقی می‌شود. در ادامه نیز فیلم‌هایی با مدت زمان طولانی در برنامه اکران قرار گرفته‌اند، فیلم «بابل» ساخته جدید «دیمین شزل» که در دسامبر اکران می‌شود حداقل سه ساعته خواهد بود و فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» نیز که از ۱۱ نوامبر رونمایی می‌شود هم دو ساعت و ۴۱ دقیقه‌ای است. فیلم «بتمن» ساخته «مت ریوز» نیز پیش از این با مدت زمان دو ساعت ۵۵ دقیقه اکران شد.

مدت زمان یک فیلم شامل تیتراژ فیلم نیز می‌شود که می‌تواند تا ۱۰ دقیقه زمان داشته باشد.

در فیلم «آواتار ۲» که قرار است از تاریخ ۱۶ دسامبر اکران شود، «زوئی سالدانا»، «سم ورثینگتون» و «سیگورنی ویور» در کنار «کیت وینسلت» و«میشل یئون» نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

ساخت همزمان چهار دنباله سینمایی برای فیلم «آواتار» که گفته می‌شود یک میلیارد دلار هزینه در پی خواهد داشت چند سالی است که در جریان است و قرار بود در انتهای سال ۲۰۲۰ این فیلم‌ها آماده شوند. هم‌اکنون تاریخ اکران ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ برای «آواتار ۲» و دنباله‌های بعدی نیز قرار است در سال‌های ۲۰۲۳، ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ عرضه شوند.

قسمت اول فیلم «آواتار» در سال ۲۰۰۹ به سینما آمد و در نهایت با ۲.۸۴ میلیارد دلار، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را بدون احتساب تورم از آن خود کرد و به همراه «انتقام جویان:آخر بازی»، «تایتانیک»، «جنگ ستارگان: نیرو بی‌می‌خیزد» و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» تنها فیلم‌هایی هستند که تاکنون فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار داشته‌اند.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۳۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت