قصه دختران در «خونه مامان شکوه»

مستند «خونه مامان شکوه» به کارگردانی مهدی بخشی مقدم و تهیه‌کنندگی مهدی شامحمدی روایتی از یک کمپ ترک اعتیاد و قصه دختران آن است.

قصه دختران در «خونه مامان شکوه»

مهدی بخشی مقدم کارگردان مستند «خونه مامان شکوه» درباره این مستند گفت: این فیلم درباره یک کمپ ترک اعتیاد در تهران و در یک خانه‌ای است که نام صاحب آن یعنی «مامان شکوه» روی آن گذاشته شده و محلی برای ترک اعتیاد دختران جوان و نوجوان است.


او افزود: این مستند تقریبا پنج کاراکتر مشخص دارد که در کنار آن‌ها ۱۰ تا ۱۵ کاراکتر فرعی نیز حضور دارند. در این مستند نیز به قصه زندگی این دختران چه پیش از حضور در این خانه و چه امیدی که به زندگی برای پس از خروج از این خانه دارند، پرداخته می‌شود.

بخشی مقدم درباره علت ساخت این مستند ۷۶ دقیقه‌ای با موضوع ترک اعتیاد، عنوان کرد: در ابتدا از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر سفارشی برای ساخت یک اثر مستند در این حوزه با مهدی شامحمدی مطرح شد و طی صحبت‌ها و جستجوهایی که در این زمینه آغاز کردیم با «خانه مامان شکوه» آشنا شدیم. زمانی که پس از پیگیری‌های بسیار با قصه‌ها و ماجراهای «خانه مامان شکوه» مواجه شدیم، تصمیم به ساخت مستندی درباره این خانه ترک اعتیاد گرفتیم.

این کارگردان درباره مدت زمانی که برای تحقیق و پژوهش درباره «خونه مامان شکوه» صرف کرده‌اند، بیان کرد: تحقیق و پژوهش درباره این مستند تقریبا ۶ ماه زمان نیاز داشت و پس از آن روند ساخت فیلم یک سال زمان برد و الان نیز برای حضور در جشنواره سینماحقیقت به مرکز گسترش تحویل داده شده است.

او ادامه داد: در جریان ساخت این مستند شهرزاد همتی به عنوان یک مددکار اجتماعی بسیار به گروه ما کمک کرد و بسیار پیگیر شرایط این دختران و زندگی آن‌ها بودند.

کارگردان مستند «خونه مامان شکوه» درباره سختی‌هایی که هنگام ساخت این مستند با آن رو به رو شده‌اند، گفت: بزرگترین مشکل مسأله اعتماد بود. اعتمادی که باید جلب می‌کردیم تا این دختران با ما صحبت کنند چراکه کاراکترهای مستند ما دخترانی متولد دهه ۷۰ و ۸۰ بودند و جلب اعتمادشان برای اینکه داستان زندگی خود را برای یک گروه کاملا مردانه تعریف کنند در ابتدا کار سختی بود. اما درنهایت باید بگویم این پروژه برای من بسیار لذت‌بخش بود چراکه اعتماد خوبی میان ما و این دختران شکل گرفته که اتفاق بسیار خوشایندی بود.

بخشی مقدم در پایان عنوان کرد: این مستند قرار است تنها در نشست‌های تخصصی و جشنواره‌ها نمایش داشته باشد و برنامه‌ای برای اکران عمومی آن چه در سینماها و چه به صورت آنلاین نداریم چراکه صورت‌های کاراکترهای ما به شکل واضحی در فیلم مشخص است و ما با آن‌ها عهد بستیم که تنها به صورت محدود این مستند نمایش داشته باشد.

عوامل مستند «خونه مامان شکوه» عبارتند از تهیه‌کننده: مهدی شامحمدی، کارگردان: مهدی بخشی مقدم، مدیر تصویربرداری: مهدی آزادی، صدابرداران: علی علوی و قادر قادری، تدوینگر: محمد بابایی، صداگذار: حسین ابراهیمی، آهنگساز: افشین عزیزی، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فتوره‌چیان و برنا جمشیدی، مدیر تولید: هادی شامحمدی، تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۳۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت