ترس‌ های استاد هیتلرشناسی «نویز سفید»

فیلم سینمایی «نویز سفید» (White Noise)محصول 2022 آمریکا و انگلیس، از جمله آثار مهم سینما طی امسال است که احتمالاً برای جوایز آخر سال رقابت خواهد کرد.

ترس‌ های استاد هیتلرشناسی «نویز سفید»

این فیلم اثر تازه‌ای از نوا بامباک فیلم ساز و نویسنده شاخص سینمای مستقل آمریکاست که با فیلم‌های مهمی مثل «فرانسیس‌ها»، «داستان ازدواج» و «ماهی مرکب و نهنگ» شناخته می‌شود. او که سابقه سه نامزدی اسکار را دارد، در «نویز سفید» برای دومین فیلم متوالی با نتفلیکس همکاری کرده است.

منبع اقتباس بامباک در این فیلم که نخستین اثر اقتباسی‌اش محسوب می‌شود، رمانی به همین نام، نوشته دان دلیلو رمان‌نویس آمریکایی است.

«نویز سفید» درباره یک استاد دانشگاه در رشته مطالعات هیتلر است که با همسر و چهار فرزندش زندگی می‌کند. یک تصادف سهمگین در نزدیکی محل زندگی او که هوای شهر را سمی می‌کند، باعث می‌شود این استاد دانشگاه درگیر این آلودگی عجیب شود.

«نویز سفید» در ژانر کمدی درام ساخته شده و مایه‌های ترسناک دارد. گفته شده موضوع اصلی این فیلم، پدیده «ترس از مرگ» است که در رمان منبع اقتباس فیلم نیز محوریت دارد.

آدام درایور ستاره سال‌های اخیر هالیوود، هنرپیشه نقش اصلی «نویز سفید» است و گرتا گرویگ بازیگر و کارگردان نامزد اسکار که همسر بامباک کارگردان این فیلم است، در نقش همسر شخصیت اصلی، جلوی دوربین این فیلم رفته است. دان چیدل و جودی ترنر اسمیت دیگر بازیگران مشهور این فیلم هستند.

«نویز سفید» از جمله فیلم‌های مورد انتظار سینمای آمریکاست که با بودجه‌ای سنگین تولید شده و به نظر می رسد برای جایزه اسکار دورخیز کرده است.

این فیلم که در جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد و در جشنواره فیلم نیویورک هم حضور داشت، با تحسین نسبی منتقدان مواجه شده و با امتیاز 68 متاکریتیک و 79 راتن تومیتوز برای فصل جوایز سینمایی شرایط مناسبی دارد. فیلم تازه بامباک قرار است پس از یک اکران محدود، از جمعه 9 دی توسط پلتفرم نتفلیکس پخش جهانی شود و بلافاصله در دسترس کاربران اینترنت در ایران نیز قرار خواهد گرفت.

منبع: ایران
کد مطلب: ۳۶۳۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت