تغییر در مدیریت «دیزنی» پس از سقوط سهام/ مدیرعامل سابق بازگشت

باب ایگر مدیرعامل سابق کمپانی دیزنی دوباره به این شرکت بازگشت و در جایگاه قبلی‌اش نشست.

تغییر در مدیریت «دیزنی» پس از سقوط سهام/ مدیرعامل سابق بازگشت

باب ایگر جایگزین باب چاپک به عنوان مدیرعامل دیزنی شد. این رویدادی تکان دهنده برای بزرگ‌ترین شرکت تولید محتوای جهان است که از وقتی ایگر در فوریه ۲۰۲۰ از این کمپانی رفته بود، در آشفتگی بود.

این تغییرات که صنعت سرگرمی و وال استریت را غافلگیر کرد، اواخر دیروز (یکشنبه) از سوی هیأت مدیره دیزنی تأیید شد.

در حالی که چندی بود زمزمه‌هایی مبنی‌بر تغییر شنیده می‌شد، اما احتمال بازگشت ایگر دور از ذهن به نظر می‌رسید. این تغییر یادآور ماجرای کمپانی اپل و بازگشت استیو جابز به قدرت پس از ۱۲ سال است. ایگر کمی کمتر از ۳ سال از قدرت خارج شده بود.

سوزان آرنولد رئیس هیأت مدیره دیزنی ضمن تقدیر از باب چاپک به خاطر زحماتش به ویژه در چالش بی‌سابقه پاندمی کرونا، گفت با دوره پیچیده‌تری که صنعت سرگرمی دارد طی می‌کند، باب ایگر باید در این دوره کلیدی، راهبر کمپانی باشد.

برکناری چاپک به دنبال انتشار گزارش سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ منتشر شد و وال استریت را به وحشت انداخت زیرا نشان‌دهنده این بود که هزینه‌های تولید و بازاریابی به رقم اوج ۱.۵ میلیارد دلار رسید. یک روز پس از انتشار این گزارش سهام دیزنی به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرد و به ۹۰ دلار رسید.

چاپک هم از سابقه ۳۰ ساله مدیریتی در دیزنی برخوردار بود و اداره پارک‌های موضوعی، محصولات مصرفی، سرگرمی‌های خانگی و توزیع را در کارنامه داشت، اما او در دوران مدیرعاملی اشتباهاتی داشت که موجب شده پتانسیل رشد بخش استریم دیزنی به وضوح پایین بیاید.

ایگر در دوره ۱۵ ساله مدیریتش با جاه‌طلبی‌های بزرگ این کمپانی را دگرگون کرده بود.

تغییر در مدیریت «دیزنی» پس از سقوط سهام/ مدیرعامل سابق بازگشت

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۳۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت