روایتی از «سال‌های سوپر ۸»؛

مستند زندگی برنده نوبل ادبیات در کشورهای مختلف دیده می‌شود

فیلم «سال‌های سوپر۸» مستندی از زندگی آنی آرنو برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۲ در کشورهای مختلف دیده می‌شود.

مستند زندگی برنده نوبل ادبیات در کشورهای مختلف دیده می‌شود

 فیلم «سال‌های سوپر ۸» درباره زندگی آنی آرنو برنده جایزه نوبل ادبیات و فرزندان وی در چندین کشور اکران می‌شود.

این مستند که پیش از انتخاب وی توسط آکادمی ادبی نوبل ساخته شده مجموعه‌ای از فیلم‌های ۸ میلی‌متری سوپر از آنی ارنو و زندگی وی است. این فیلم به کشورهای اسکاندیناوی، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، آلمان و اتریش و سوییس فروخته شده و کشورهای دیگر و توزیع‌کنندگان دیگر هم در حال خرید این فیلم از «توتم فیلمز» هستند.

این مستند اوایل امسال در بخش دو هفته کارگردان‌های جشنواره کن به نمایش درآمد و از آن زمان تاکنون در جشنواره‌های دیگر از جمله بوسان، رم، نیویورک و زوریخ هم دیده شد.

آنی ارنو که یکی از نویسندگان برجسته فرانسه و جهان است، موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۲ شد. این مستند چهره‌ای پرقدرت، جهانی و سیاسی از این نویسنده را تصویر کرده و تصاویری از مقاطع مختلف زندگی وی را با متنی که نوشته خودی وی است و وی صداپیشگی آن را انجام داده، در قالب یک فیلم درآورده است.

آنی ارنو درباره این فیلم گفته: در بازبینی فیلم‌های سوپر ۸ ما که بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۱ فیلمبرداری شده‌اند، به این نتیجه رسیدم که این‌ها نه فقط یک آرشیو خانوادگی، که سندی بر سرگرمی‌ها، سبک زندگی و آرزوهای یک طبقه اجتماعی در دهه پس از ۱۹۶۸ هستند. دلم می‌خواست این تصاویر خاموش را در داستانی بگنجانم که صمیمیت را با مسایل اجتماعی و تاریخی ترکیب کند تا طعم و رنگ آن سال‌ها را منتقل کند.

فیلم هشت میلیمتری سوپر، از سال ۱۹۶۵ جایگزین فیلم‌های ۸ میلیمتری معمولی شدند. در این فیلم‌ها، سوراخ‌های حاشیه‌ای کوچک‌تر شده و در نتیجه قاب بزرگ‌تری برای تصویر باقی می‌ماند و تا ۵۰ درصد، فضای تصویری بیشتری نسبت به فیلم ۸ میلیمتری معمولی ایجاد می‌شود.

«نیو استوری» قرار است این فیلم را از ۱۴ دسامبر در فرانسه اکران کند.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۴۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت