محمد خزاعی خبر داد؛

مساعدت در پرونده سینماگران بازداشتی/ اهالی سینما همراهی کنند

پنجاه یکمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی در سالن شهید آوینی این سازمان برگزار شد.

مساعدت در پرونده سینماگران بازداشتی/ اهالی سینما همراهی کنند

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در جلسه شورای معاونین این سازمان با اشاره به پیگیری‌ها و رسیدگی به حل مشکلات سینماگران در هفته‌های اخیر از سوی سازمان سینمایی و کمیته مشترک سازمان، قوه قضائیه و خانه سینما، گفت: خوشبختانه بخش قابل توجهی از این پیگیری‌ها، نتیجه بخش بوده و پرونده تعدادی از سینماگران مورد مساعدت قرار گرفته است.

پیگیری جدی مشکلات و ضرورت همراهی و کمک سینماگران

وی اضافه کرد: در جلسات متعددی که با دستگاه‌های ذی‌صلاح و تصمیم‌گیر داشته‌ایم نتایج و تصمیمات مؤثری اتخاذ شده و به موجب این جلسات تعدادی از پرونده این سینماگران با سرعت بیشتری مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت که از آن میان برخی پرونده‌ها به اخذ تعهد و برخی دیگر منجر به صدور قرار وثیقه و آزادی بازداشت شدگان شد.

وی عنوان کرد: کمیته قضائی سازمان سینمایی کماکان به تلاش خود در جهت حل و فصل مشکلات و مسائل به‌وجود آمده برای اعضای سینما ادامه خواهد داد تا به یاری خدا، هر چه زودتر مشکلات سینماگران مرتفع شود و شایسته است خود سینماگران هم در حل مشکلات همراهی و کمک کنند.

سامانه «آی تیکت» گام اول

رئیس سازمان سینمایی در این جلسه ضمن تشکر از مؤسسه سینماشهر در ایجاد سامانه آی تیکت به‌عنوان فاز اول یک طرح کلان در حوزه ظرفیت سازی مخاطب در سینما، آن را گام مهمی به سمت رونق و پویایی صنعت سینما و مخاطب پذیری و بازاریابی فیلم‌ها اعلام کرد و افزود: راه اندازی این سامانه مقدمه‌ای برای حرکت جدی‌تر به طرف توسعه اقتصاد سینماست، آی تیکت فاز اول یک طرح کلان است و با توسعه زیرساخت و رونمایی از مراحل بعدی این طرح شاهد ظرفیت‌های جدیدی در حوزه مخاطبان و تماشاگران سینماها و فیلم‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مقوله مخاطب و کشف و جذب ظرفیت‌های مغفول این حوزه موضوع مهمی است و گسترش سامانه‌های کمک کننده به توسعه مناسبات اجتماعی سینما و جذب مخاطب برای فیلم‌ها از نیازهای اساسی سینماست و از نظر ما هیچ گونه محدودیتی در زمینه گسترش و افزایش سامانه‌ها وجود ندارد.

سازمان بازرگانی و تبلیغات سینماها

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به لزوم توجه به همه ابعاد اقتصادی صنعت سینما اظهار داشت: خلاء ملموسی در زمینه امور بازرگانی و تبلیغات سالن‌هایی سینمایی حس می‌شود و لازم است مؤسسه سینماشهر با کمک صنوف سینمایی و بهره‌گیری از مشورت و همفکری انجمن سینماداران، پخش‌کنندگان و اتحادیه تهیه‌کنندگان نسبت به نظم‌دهی، توسعه این بخش و بهره‌وری بهینه از ظرفیت‌های تبلیغاتی سالن‌های سینمایی اقدام کند.

وی ادامه داد: در جهت گسترش و سامان دهی تبلیغات و آگهی‌های سینمای ایران مقرر شد سازوکاری در این حوزه تعریف و اجرا شود که نتیجه نهایی آن به سهولت، اطمینان و شفافیت امور تبلیغی در حوزه سینما منجر خواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه صنعت تبلیغات در جامعه امروز و موضوع مهم آگهی‌های سینماها در گسترش، تعمیق و نفوذ و اطلاع رسانی به مخاطبان سینما گفت: تاکنون تعریف و ساختار منسجمی در این عرصه وجود نداشته است و در جهت بهره‌وری بهتر به نفع سینماها و پردیس‌های سینمایی پیشنهاد شد تا مدلی برای تأمین این نیاز طراحی شود و ایده دایر کردن سازمان تبلیغات و آگهی‌های سینماهای ایران ارائه شد.

خزاعی با اشاره به ظرفیت تبلیغات در بیش از ۷۰۰ سالن سینمایی در سطح کشور خاطرنشان ساخت: راه‌اندازی سازمان بازرگانی سینما کمک می‌کند به چشم‌انداز جامعی از نظر مقررات، راهکارها و عملکردهای بخش‌های مختلف در حوزه آگهی‌های سینما دست یابیم.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی سازمان بازرگانی بخش عمده‌ای از موانع و مشکلات در این حوزه مرتفع خواهد شد و از ظرفیت مغفول تبلیغات دستگاه‌های مختلف اجرایی در بخش‌های دولتی و خصوصی و سطح دسترسی و هم‌رسانی بین سفارش دهندگان آگهی، سازندگان، پخش کنندگان، و سینماداران راحت‌تر و ساده‌تر خواهد شد.

توسعه زیرساخت‌های سینمایی در سطح کشور

به گفته وی با اهتمام صورت گرفته و با حمایت بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های اجرایی و استانداران روند اجرای سیاست‌های حمایتی از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه ارتقای سینماها در تهران و شهرستان‌ها رونق گرفته است، به طوری که از تیر ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۱۳۰ سالن جدید به بهره‌برداری رسیده یا در آستانه بهره‌برداری است و در حال حاضر نیز ۳۰۰ سالن دیگر هم در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

خزاعی خاطرنشان ساخت: سازمان سینمایی از طریق سینماشهر، مجموعه کمک‌های بلاعوضی در بخش‌های مختلف تجهیزات سینمایی، بازسازی سینما، تعمیر و تعویض قطعات و… به سینماهای مختلفی در استان‌های خراسان رضوی، قم، لرستان، مازندران، اصفهان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، یزد، گلستان، مرکزی، آذربایجان شرقی، کرمان، کرمانشاه، همدان، خوزستان، گیلان و تهران انجام داده است. که این کمک‌های حمایتی ادامه خواهد داشت.

ده رویداد مهم در کشور

خزاعی در این جلسه همچنین، از برگزاری ۱۰ رویداد مهم سینمایی در سه ماهه پیش رو در کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۰ رویداد سینمایی طی سه ماه پیش رو بر اساس تقویم رویدادهای سازمان سینمایی در سه در مقیاس بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای برگزار می‌شود، عناوین کلی این رویدادها به این ترتیب اعلام کرد: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، هفته فیلم روسیه در تهران، هفته فیلم چین در تهران، چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در تهران و استان‌های مختلف کشور، برگزاری المپیاد دانش‌آموزی فیلم‌های کودکان نوجوانان، برگزاری پنجمین جایزه پژوهش، جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوانان در ۳ استان یزد، کهکیلویه و بویراحمد و بوشهر و گردهمایی رؤسای سینمایی ۳۲ استان کشور.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان ساخت: سازمان سینمایی علاوه بر این اقدامات از برگزاری چندین رویداد فرهنگی دیگر نظیر جشنواره فیلم ۱۰۰، جشنواره فیلم رضوی، جشنواره بین‌المللی فیلم مقامت و غیره حمایت خواهد کرد.

جهش تولید فیلم

وی با اشاره به افزایش چند برابری تولید در سینما عنوان کرد: در حوزه تولید فیلم‌های کوتاه و مستند و فیلم‌های سینمایی در انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی و بنیاد فارابی شاهد جهش و رشد چشمگیر هستیم که گزارش عملکرد و عناوین تولیدات این مؤسسات تا پایان سال‌جاری اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوال مدیران سازمان در خصوص خانه سینما، بیانیه‌ها، موضع‌گیری برخی صنوف و پرسش‌ها پیرامون موضوع حجاب گفت: در این زمینه در جلسات آینده اعلام نظر خواهیم کرد.

 

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۴۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت