انتقاد از خلق یک فرد چاق با گریم دارن آرونوفسکی را غافلگیر کرد

دارن آرونوفسکی انتقادهایی که پیرامون فیلم «نهنگ» وی شکل گرفته را بی‌معنی دانست.

انتقاد از خلق یک فرد چاق با گریم دارن آرونوفسکی را غافلگیر کرد

دارن آرونوفسکی از انتخاب برندن فریزر برای ایفای نقش یک فرد خیلی چاق دفاع کرد و فیلم «نهنگ» را تمرین همدلی خواند.

در روزهای اخیر شکل گرفتن انتقادهایی پیرامون خلق یک فرد خیلی چاق با کت و شلوار ویژه و پوشیدن آن توسط برندن فریزر موجب غافلگیری دارن آرونوفسکی کارگردان این فیلم شده است.

در مصاحبه اخیر وی کارگردان به واکنش‌های انتقادی درباره نحوه نمایش و بررسی داستان چارلی، مردی میان‌سال که به دنبال مرگ دوستش و افسردگی طی چند سال افزایش وزن قابل توجهی را تجربه می‌کند و تلاش دارد تا رابطه‌اش با دخترش را ترمیم کند، پاسخ داد.

«نهنگ» به رمان «موبی دیک» نوشته هرمان ملویل اشاره دارد و برندن فریزر برای خلق این شخصیت حجیم کت و شلوار چاق کننده پوشید و این امر اکنون با واکنش‌های منفی روبه‌رو شده است. بازیگرانی مانند سارا پالسون، کریس سالیوان و رنه‌ زلوگر هم از جمله چهره‌هایی بوده‌اند که پیشتر با چنین انتقادهایی روبه‌رو شده‌بودند.

اولین انتقادها در ماه سپتامبر و از سوی دانیل فرانزیس طرح شد که گرچه از برندن فریزر دفاع کرد اما گفت بهتر بود یک مرد با همین ویژگی‌ها برای ایفای این نقش استخدام می‌شد.

اما آرونوفسکی با تاکید بر این که همیشه بازیگران برای ایفای نقش‌شان گریم شده‌اند، از این انتخاب دفاع کرد و این گریم را کاملا واقع‌بینانه خواند.

وی گفت این شخصیت به هیچ‌وجه آدمی تک‌بعدی نیست و ما شخصیتی کاملا کارآمد ساخته‌ایم که هم بخش‌های خوب و هم بد دارد؛ گرچه خودخواه است، اما سرشاز از عشق و به دنبال بخشش است.

این کارگردان افزود: به همین دلیل این جنجال برای من معنایی ندارد و برندن فریزر بازیگر مناسبی برای ایفای این نقش و فیلم تمرینی برای همدلی است.

در حالی که برندن فریزر گلدن گلوب را تحریم کرده بود، دیشب برای ایفای این نقش نامزدی گلدن گلوب را کسب کرد.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۴۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت