بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۲ به انتخاب «پلی لیست»

در این مطلب، به ده فیلم برتر ژانر وحشت در سال ۲۰۲۲ از نگاه «پلی لیست» می‌پردازیم.

بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۲ به انتخاب «پلی لیست»

«پلی لیست» فهرستی از ۲۰ فیلم برتر ژانر وحشت در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده است که در این گزارش، به ده فیلم اول می‌پردازیم و در مطلب بعدی نیز، به فیلم‌های دیگری که «پلی لیست» انتخاب کرده است، خواهیم پرداخت.

در صنعتی که اغلب، رویکرد همه یا هیچ چیز را برای تأمین مالی فیلم اتخاذ می‌کند، وحشت، ژانری است که می‌تواند باقی بماند و به همین دلیل، فیلم‌های ترسناک، در طول یک سال گذشته، از نظر انتقادی و گیشه، بهتر عمل کردند و درواقع، ۲۰۲۲، سال خوبی برای فیلم‌های ترسناک بود.

در حقیقت، انتشار چنین فهرست واقعی، هر ساله صورت می‌گیرد و آن چه که سال ۲۰۲۲ را به سالی جذاب برای ژانر وحشت در صنعت فیلمسازی تبدیل کرده، گستردگی و تعدد عناوین فیلم‌های منتشر شده است.

۲۰۲۲، سال چندین فیلم برجسته، پربازدید و پرطرفدار بود که وقتی با مجموعه‌ای فوق العاده خوب از فیلم‌های مستقل و کم هزینه ترسناک ترکیب می‌شوند در فهرست رکوردها قرار می گیرند. بنابراین، چه بخواهید بخندید و یا گریه کنید و یا حتی میخ کوب شوید فیلم‌هایی برای شما درنظر گرفته ایم که اگرچه، نام برخی از فیلم‌ها در فهرست نهایی ما قرار نگرفته اند، ولی این عناوین منتشر شده، جزء بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۲ «پلی لیست» هستند که به شما معرفی می‌کنیم.

۱. رستاخیز (Resurrection)

فیلمی در ژانر ترسناک - جنایی - درام، محصول سال ۲۰۲۲ آمریکا به کارگردانی «اَندرو سمانس» (Andrew Semans) است که «ربکا هال»، «گریس کافمن»، «مایکل اسپر»، «آنجلا ونگ کربن» و «تیم راث» در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

پوستر فیلم «رستاخیز»

«رستاخیز» (Resurrection) برای نخستین بار در جشنواره فیلم «ساندس» در ۲۲ ژانویه سال ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و عمدتاً نقدهای مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرد. به ویژه این که «ربکا هال» در نقش اصلی، تحسین آن‌ها را برانگیخت.

در این فیلم، «ربکا هال» در نقش زنی ظاهر می‌شود که در جریان بازگشت دوست سابقش، آرامشی که برای آن تلاش بسیاری کرده است را مختل شده می‌بیند و به همین دلیل، مجبور است با هیولاهایی روبرو شود که دو دهه از آن‌ها فرار کرده است.

۲. استخوان و همه‌چیز (Bones And All)

این فیلم ساخته «لوکا گوادانینو» محصول آمریکا - ایتالیا در ژانری ترسناک - درام - عاشقانه است و «تیموتی شالامی» و «تیلور راسل» در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

پوستر فیلم «استخوان‌ها و همه‌چیز»

در بخشی از خلاصه داستان رسمی منتشر شده فیلم نوشته شده است: «استخوان‌ها و همه چیز» (Bones And All) داستان عشق بین زن جوانی به نام مارن با بازی «تیلور راسل» و فردی سرگردان و سرسخت به نام لی با بازی «تیموتی شالامی» را روایت می‌کند.

آن‌ها با یکدیگر آشنا می‌شوند و به همراه همدیگر سفری بسیار طولانی را آغاز می‌کنند که از میان جاده‌های فرعی، گذرگاه‌های مخفی و مسیرهای پنهان در آمریکای دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان می‌گذرد. با وجود تلاش بسیار زیاد آن‌ها، تمام این جاده‌ها همگی به گذشته وحشتناک آن‌ها و همچنین نقطه پایانی باز می‌گردد که عشق آن‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دهد.»

۳. بربر (Barbarian)

«بربر» محصول کشور آمریکاست که ژانر، ترسناک و هیجان انگیز دارد و کارگردانی آن برعهده «زک کرِگِر» (Zach Cregger) است.

پوستر فیلم «بربر»

«جرجیانا کمبل»، «بیل اسکارزگارد»، «جاستین لانگ»، «متیو پاتریک دیویس» و «ریچارد بریک» بازیگران این فیلم هستند که داستان این فیلم درمورد زنی است که در «ایربی‌ان‌بی» زندگی می‌کند و سپس، متوجه می‌شود خانه‌ای که اجاره کرده آن‌گونه که به نظر می‌رسد، نیست.

۴. «نه» (Nope)

«نه» فیلمی در ژانر ترسناک، علمی - تخیلی ساخته «جردن پیل» است که «دنیل کالویا» و «کیکی پالمر» در نقش خواهر و برادر بازی می‌کنند و «استیون یون»، «کیث دیوید»، «دانا میلز»، «اندرو پاتریک رالستون»، «مایکل وینکات» و «برندن پریا» از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

پوستر فیلم «نه»

«نه»، داستان ساکنین یک مزرعه دور افتاده در کالیفرنیا را روایت می‌کند که چیزی عجیب و وحشتناک را کشف می‌کنند.

۵. «ایکس» (X) و «پرل»(Pearl)

فیلم «ایکس» (X)، ژانری ترسناک و اسلشر دارد که کارگردانی آن برعهده «تی وست» است.

پوستر فیلم «ایکس»

فیلم «ایکس»، قصه یک گروه تولید فیلم‌های مخصوص بزرگسالان است که در سال ۱۹۷۹، در آمریکا، رویای شهرت دارند. این گروه، شامل سه بازیگر، یک کارگردان، یک صدابردار و یک تهیه‌کننده است که برای فیلمبرداری به مکانی دورافتاده می‌روند و خانه‌ای را از یک زوج پیر اجاره می‌کنند.

«میا گاث»، «جنا اورتگا»، «مارتین هندرسون»، «بریتنی اسنو»، «اوون کمبل»، و «اسکات مسکادی» از بازیگران این فیلم هستند که در ۱۸ مارس ۲۰۲۲ اکران شد.

۶. خدای خشمگین (Mad God)

انیمیشنی بدون دیالوگ، فانتزی و ترسناک از «فیل تیپت»، یکی از اسطوره‌های جلوه‌های ویژه و انیمیشن است که برای نخستین بار در جشنواره «لوکارنو» اکران شد.

پوستر فیلم «خدای خشمگین»

۷. مردها (Men)

«مردها» ساخته «الکس گارلند» در ژانر ترسناک، درام و علمی - تخیلی است و بازیگرانی چون؛ «جسی باکلی»، «روری کینر»، «پاپا اسیدو» و «گایل رانکین» در آن به ایفای نقش می پردازند.

پوستر فیلم «مردها»

این فیلم، روایت کننده زن جوانی است که بعد از مرگ همسر سابق خود، به تنهایی به حومه شهر می‌رود تا تعطیلات را در آن جا سپری کند.

۸. «پیگی» (Piggy)

این فیلم به کارگردانی «کارلوتا پردا» است که در آن، «لورا گالان»، «کارمن ماچی» «کلودیا سالاس» بازی می‌کنند و داستان فیلم درمورد دختری به نام ساراست که اضافه وزن دارد و مورد تحقیر دختران آن منطقه که در جای دورافتاده‌ای از اسپانیاست، قرار می‌گیرد.

پوستر فیلم «پیگی»

«پیگی» توانست امتیاز بالایی را از سوی منتقدین کسب کند.

۹. «بی‌گناهان» (The Innocents)

«بی گناهان»، توسط «اسکیل وگت» در ژانری درام، ترسناک و هیجان انگیز ساخته شده است و بازیگرانی چون؛ «راکل لنورا فوتوم» و «آلوا برینزم رامستاد» در آن به ایفای نقش می‌پردازند که راکل، ظاهری معصوم و بی آزار دارد، ولی درواقع، از آزار دادن خواهر مبتلا به اوتیسمش لذت می‌برد و با پیدا کردن دوستان جدید، اتفاق‌های عجیبی برای او رقم می‌خورد.

پوستر فیلم «بی‌گناهان»

۱۰. «استاد» (Master)

«زویی رنی»، «رجینا هال»، «جولیا نایتینگیل»، و «تالیا رایدر» بازیگران فیلم «استاد» هستند و گفته می‌شود که این اثر، همه ویژگی‌های سینمای وحشت را دارد.

پوستر فیلم «استاد»

«استاد» یک فیلم سینمایی دلهره‌آور آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی «ماریاما دیالو» در اولین تجربه کارگردانی‌اش است و این فیلم، نگاهی به نژادپرستی از طریق یک داستان ترسناک کلاسیک دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: ۳۶۴۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت