در ۵۸ سالگی؛

رونان وایبرت بازیگر بریتانیایی درگذشت

رونان وایبرت بازیگر فیلم‌هایی چون «نجات آقای بنکس» و«آدم برفی» در ۵۸ سالگی از دنیا رفت.

رونان وایبرت بازیگر بریتانیایی درگذشت

رونان وایبرت بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون که در طول سال‌های کاری‌اش با شماری از کارگردان‌های برجسته کار کرده بود، پنج‌شنبه پس از یک دوره بیماری کوتاه در ۵۸ سالگی درگذشت.

 

وی بریتانیایی بود، در ولز بزرگ شده بود، از اعضای آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک بود و بیشتر عمرش را در لندن به سر برده بود. در سال‌های اخیر او به فلوریدا نقل مکان کرد و بیشتر در فیلم‌های آمریکایی دیده شد.

 

بازی در «آدم برفی» در کنار مایکل فاسبندر، «نجات آقای بنکس» با تام هنکس و اما تامپسون، «دراکولا ناگفته» با لوک ایوانز، «سایه خون آشام» با جان مالکوویچ و ویلم دافو، «میوگربه» به کارگردانی پیتر بوگدانوویچ، «مهاجم مقبره ۲» با آنجلینا جولی، «جولی، تریستان و ایزولد» با جیمز فرانکو و «پیانیست» برنده اسکار ساخته رومن پولانسکی شماری از فیلم‌های وی هستند.

 

وی در شماری از برنامه‌های مطرح تلویزیونی نیز حضور داشت که سریال «رم» برای اچ‌بی‌او و سریال تحسین شده «خانواده هت فیلد و مک‌کوی» ساخته کوین رینولدز با بازی کوین کاستنر از جمله آنها بودند.

 

وی کارش را با بازی در سریال «ترافیک» در سال ۱۹۸۹ شروع کرد. این سریال مبنایی برای فیلمی به همین نام در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی استیون سودربرگ شد که در نهایت جایزه اسکار را هم برد.

 

اولین نقش‌آفرینی وی در سینما هم با بازی در برابر جان مالکوویچ و ویلم دافو در سال ۲۰۰۰ در فیلم «سایه خون‌آشام» رقم خورد.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۴۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت