نشریه ورایتی منتشر کرد؛

فیلم اسکورسیزی شاهکار محبوب اسپیلبرگ/ «رفقای خوب» مستر کلاس است

استیون اسپیلبرگ گفته است «رفقای خوب» اسکورسیزی شاهکار مورد علاقه اوست.

فیلم اسکورسیزی شاهکار محبوب اسپیلبرگ/ «رفقای خوب» مستر کلاس است

استیون اسپیلبرگ «رفقای خوب» اسکورسیزی را شاهکار مورد علاقه‌اش از این کارگردان خواند.

این درام جنایی سال ۱۹۹۰ با بازی ری لیوتای فقید در نقش هنری یکی از اعضای مافیای ایرلندی-ایتالیایی و ۲ دوستش جیمی با بازی رابرت دنیرو و تامی با بازی جو پشی را تصویر می‌کند که از جرم‌های کوچک فراتر می‌روند و به قتل‌های خشن می‌رسند.

اسپیلبرگ در مطلبی نوشته است: دیگر حسابش از دستم در رفته که چند بار تا به حال این شاهکار حماسی سینمایی را تماشا کرده‌ام.

کارگردان «آرواره‌ها» استدلال کرده که در این فیلم هیچ بازی پس زمینه‌ای وجود ندارد و از دنیرو، پشی و لیوتا به عنوان یکی از بهترین گروه‌های بازیگری تاریخ سینما یاد کرد.

فیلم اسکورسیزی شاهکار محبوب اسپیلبرگ/ «رفقای خوب» مستر کلاس است

وی تاکید کرد که تماشای این فیلم فقط نشستن و ۲ ساعت و ۲۶ دقیقه لذت بردن از یک فیلم نیست، بلکه یک مسترکلاس برای هر فیلمساز مشتاقی است که می‌خواهد تصویری متوازن و نفس‌گیر از چندین داستان، خط زمانی، خشونت تکان دهنده و طنز خشن را ببیند.

اسپیلبرگ فیلم را چنین ستود: برای انرژی مست‌کننده‌اش که نه تنها از طریق تدوینی استادانه‌ بیان می‌شود، بلکه بهترین نمره را از گرافیتی آمریکایی و بهترین روایت از زمان را ارایه می‌کند.

وی گفت: هر کسی یک فیلم اسکورسیزی را خیلی دوست دارد و این فیلم فیلم محبوب من است.

ری لیوتا، رابرت دنیرو، پل سوروینو و جو پشی در این فیلم با هم بازی کرده‌اند.

اسکورسیزی ۸۰ ساله در طول چند دهه فعالیت حرفه‌ای‌اش حداقل ۸۹ فیلم ساخته و تنها اسکار کارگردانی را برای «رفتگان» محصول ۲۰۰۶ دریافت کرده است.

اظهار نظرهای اخیر وی درباره مشروعیت فیلم‌های ابرقهرمانی مارول بحث‌های وسیعی را به راه انداخت و استیون گراهام یکی از افرادی بود که در پاسخ به مخالفان گفت: او مارتی است. مارتی می‌تواند هر چه می‌خواهد بگوید.

اسپیلبرگ این اظهار نظر را در پاسخ به پرسش «ورایتی» مطرح کرد که به تازگی فهرست ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما را از نظر منتقدان این نشریه منتشر کرده است.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۴۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت