کاترین سیران خالق «دل‌پاک» و نامزد امی درگذشت

کارتین سیران کارگردان نامزد جایزه امی و خالق آثاری چون «دل‌پاک»، «شاهزاده و من» و «گرگ‌های سفید» در ۵۹ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

کاترین سیران خالق «دل‌پاک» و نامزد امی درگذشت

کاترین سیران یکی از اعضای قدیمی انجمن نویسندگان آمریکا، انجمن کارگردانان کانادا و آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی بود. همانطور که گفته بود او تلاش کرد تا از طریق آثارش داستان های خوب را برای مخاطبان عظیمی تعریف کند.

خبر درگذشت کاترین سیران بیش از یک هفته از مرگش اعلام شده است.

این کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده که کار خود را زیر نظر راجر کورمن آغاز کرد، در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۲ در ونکوور استان بریتیش کلمبیا درگذشت.

سیران در دهه ۱۹۹۰ پیش از آنکه به عنوان کارگردان ظاهر شود کار خود را به عنوان فیلمنامه‌نویس برای فیلم‌هایی چون Slumber Party Massacre III و A Cry in the Wild در سال ۱۹۹۰ که اقتباسی از رمان Hatchet اثر گری پالسن بود آغاز کرد.

او نخستین کارگردانی فیلم بلند خود را با دنباله گرگ‌های سفید: فریادی در طبیعت در سال ۱۹۹۳ انجام داد و به خاطر این فیلم نامزد دریافت جایزه امی شد.

سیران پس از همکاری با کورمن، با نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های هیجان‌انگیز آب‌های خطرناک و نیت‌های خصمانه رابطه پرباری را با استودیوی تلویزیونی فاکس فامیلی آغاز کرد.

او همچنین در شبکه ABC فیلم‌های کریسمسی مانند Christmas Do-Over، بازگشت به خانه برای تعطیلات، دوئت کریسمس و کریسمس کراس کانتری را کارگردانی کرد.

 

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۴۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت