مینا جعفرزاده: انتظار نقش اصلی ندارم اما ...

مینا جعفرزاده، مادر و مادربزرگ مهربان و خوشروی تلویزیون که بیشتر به نام «خاله خانم» او را می شناسیم این روزها به خاطر نقش های کوتاهی که به او پیشنهاد می شود کمی از قاب تلویزیون دور شده است. او می گوید: یادش بخیر چه سریال های خوبی بازی کردم؛ همیشه نقش اصلی بودم و هیچ وقت هم در حاشیه نبودم.

مینا جعفرزاده: انتظار نقش اصلی ندارم اما ...

جعفرزاده در گفت‌وگویی که به بهانه روز مادر انجام گرفت، درباره حال این روزهایش و همچنین دلیل دوری از تلویزیون صحبت کرد. 

 

او در ابتدا می گوید: «خدا را شکر الحمدالله خوب هستم اما کمی دیابت اذیتم می کند و مرتب باید مراقبت کنم. مدتی است چشمانم ضعیف تر شده است، هم سنم بالاتر رفته و هم گرفتاری های جسمی زیاد شده اند ولی باز هم خدا را شکر. ممنون از اینکه به یادم بودید.»

 

دوست دارم برای مردمم خدمت کنم

 

بازیگر سریال های «هتل پیاده رو»، «خاله خانم»، «زیر آسمان شهر»، «تفنگ سرپر» و «نابرده رنج» درباره اینکه آیا همچنان پیشنهادی برای بازی در تلویزیون به او می شود؟ اظهار می‌کند: فعلاً کاری نیست؛ یکی دو پیشنهاد شد اما خیلی کوتاه بودند و من نمی خواستم بپذیرم به همین دلیل منتظرم ببینم اگر کار خوبی پیشنهاد شود حتماً هستم؛ چرا که نه. من دوست دارم برای مردمم خدمت کنم و همیشه حضور داشته باشم.

 

او ادامه می‌دهد: سال گذشته در سریال «نوبت لیلی» به کارگردانی روح الله حجازی ایفای نقش کردم که از طریق شبکه نمایش خانگی پخش شد.

 

دعا می کنم همیشه سایه مادرها بالای سر فرزندان بماند

 

جعفرزاده سپس با تبریک روز مادر و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) می گوید: من خودم یک دختر دارم و مادر هستم. این روز را به همه مادران سرزمینم تبریک می گویم. ان شاءالله که همیشه سایه شان بالای سر فرزندانشان باشد. همیشه شنیده ایم که بچه از بی مادری یتیم می شود نه از پدر و واقعا هم همین طور است. دعا می کنم همیشه سایه مادرها بالای سر فرزندان بماند. حتی اگر خیلی هم سن فرزندان بالا برود، باز هم برای مادرشان بچه اند و نیاز به مادر دارند. از ته دلم این روز را تبریک می گویم.

 

هیچگاه در حاشیه نبودم

 

او سپس به نقش های کوتاهی که پیشنهاد می‌شود اشاره می‌کند و می‌گوید: اخیرا کارهای زیادی به من پیشنهاد شد اما نقش ها در حد سه چهار روز بود که من قبول نکردم. فقط یک کار کوتاه پذیرفتم که به کارگردانی شهرام عبدلی بود آن هم به خاطر ارادتی که هر دو به هم داریم پذیرفتم تا کارش راه بیفتد. از خرداد ماه امسال دیگر برای تلویزیون کاری نکردم. خیلی هم با خودم کلنجار رفتم اما به این نتیجه رسیدم نه از لحاظ مالی برایم ارزش دارند و نه کاری بودند که بیننده داشته باشند. من در گذشته سریال های خوبی بازی کردم. یادش بخیر همیشه هم نقش های اصلی داشتم و هیچگاه در حاشیه نبودم. الان همین در حاشیه بودن ها را به دو دلیل قبول نمی کنم. اول اینکه از لحاظ مالی ارزش ندارند و دوم اینکه کارهایی نبودند آدم وقتش را صرفشان کند.

 

این بازیگر تاکید می کند: وقتی لذتی از کار برده نشود به نظرم بی فایده است. خدا را شکر شرایطم هم به گونه‌ای نیست که نیازی به لحاظ مالی داشته باشم تا مجبور شوم کارها را قبول کنم. اگر کار، کاری باشد و نقش، نقشی باشد که ارزش داشته باشد، آدم حتی ۴۸ ساعت هم پشت سر هم کار می کند و شب و روز ندارد اما برخی کارها واقعاً ارزش ندارند.

 

انتظار نقش اصلی نداریم اما ...

 

مینا جعفرزاده صحبت هایش را اینگونه پایان می دهد: سن و سالمان بالا رفته و واقعاً هم دیگر نقشی به غیر از مادر و مادربزرگ برای ما نمانده است، انتظاری هم نداریم که نقش‌های اصلی را بازی کنیم؛ چون اولاً باید جوانان در دسترس باشند و دوم اینکه کار ارزش داشته باشد و یک پیام خوب برای بیننده داشته باشد آن وقت است که حتی اگر نقش اصلی هم نباشد، پذیرفتنش لذت دارد. آرزوی سلامتی دارم برای همه مردم و همچنین شما. این عید را به همه تبریک می گویم. در پناه حق باشید.

مینا جعفرزاده زاده بهمن ۱۳۲۵ شهرستان خوی بازیگر و همسر زنده یاد بهمن زرین پور، کارگردان سینما و تلویزیون است. از نقش های او می توان به بازی در فیلم سینمایی «اخراجی ها» و سریال «نابرده رنج» و «زیر آسمان» شهر اشاره کرد.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۵۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت