آهنگساز «جنگ ستارگان» اسپیلبرگ را غافلگیر کرد/ جان ویلیامز با 25 گرمی و 5 اسکار بازنشسته نمی‌شود!

جان ویلیامز با گفتن اینکه بالاخره بازنشسته نمی‌شود، استیون اسپیلبرگ را غافلگیر کرد.

آهنگساز «جنگ ستارگان» اسپیلبرگ را غافلگیر کرد/ جان ویلیامز با 25 گرمی و 5 اسکار بازنشسته نمی‌شود!

 جان ویلیامز با گفتن اینکه بالاخره بازنشسته نمی‌شود، استیون اسپیلبرگ را غافلگیر کرد.

خبری غافلگیرکننده، بیشتر از همه برای اسپیلبرگ تعجب‌آور و مسرت بخش بود، او گفت: «من تازه فهمیدم که او(جان ویلیامز) پس از 50 سال فعالیت آهنگسازی فیلم، بازنشسته نمی‌شود.»

جان ویلیامز پس از اتمام موسیقی فیلم آینده «ایندیانا جونز» در حال بازنشستگی است - درست است؟ خب، قطعا استیون اسپیلبرگ اینطور فکر می‌کند. یا اینطور فکر می‌کرد. او در پایان مکالمه 90 دقیقه‌ای بین این دو غول سینما به این قطعیت رسیدند که آهنگساز اسطوره‌ای حالاها دست از کار نخواهد کشید و امید برای کار مجدد با او وجود دارد.

در این مراسم که توسط سینماتک آمریکا حمایت مالی شد و در سالن انجمن نویسندگان برگزار شد، جان برلینگیم مدیر (و نویسنده موسیقی فیلم ورایتی) پرسید: جان، آیا واقعاً از سینما بازنشسته می‌شوید؟ آیا «خانواده فِبلمن» و «ایندیانا جونز» آخرین اثر شما در مقام آهنگسازی فیلم است؟

جان ویلیامز سرشناس‌ترین آهنگساز هالیوود پاسخ داد: خب، استیون(اسپیلبرگ) حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او کارگردان است، تهیه کننده است، رئیس استودیو است، نویسنده است، بشردوست است، او یک مربی است. تنها چیزی که او نیست این است که او مردی است که نمی‌توانید به او نه بگویید.

اسپیلبرگ با خوشحالی گفت: این اولین باری است که تو اینچنین چیزی به من می‌گویی!

ویلیامز خاطرنشان کرد که آرنولد اسپیلبرگ، پدر کهنه کار استیون، کارگردان در زمان جنگ جهانی دوم، در 102 سالگی درگذشت، زمانی که 99 و 100 ساله بود هنوز در بنیاد شوآ کار سینمایی می‌کرد. این آهنگساز گفت: این همان چیزی است که او از من انتظار دارد. اسپیلبرگ پدر چنین انتظاری نداشت.

جان تاونر ویلیامز زادهٔ ۸ فوریهٔ ۱۹۳۲، آهنگساز، رهبر موسیقی و نوازنده پیانو آمریکایی است. او در طول هفت دهه فعالیت حرفه‌ای خود برخی از محبوب‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و تحسین‌شده‌ترین موسیقی فیلم‌های تاریخ سینما را ساخته‌ است. او برندهٔ ۲۵ جایزهٔ گرمی، هفت جایزهٔ فیلم بفتا، پنج جایزهٔ اسکار و چهار جایزهٔ گلدن گلوب شده‌ است. ویلیامز ۵۲ بار نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شده که بعد از والت دیزنی دومین شخص با بیشترین نامزدی است. ساخته‌های او مظهر موسیقی فیلم تلقی می‌شود؛ کلسیک اف‌ام او را یکی از برترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک در تاریخ می‌داند.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۵۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت