امروز در «فجر ۴۱» چه می‌بینیم؟

جنجال یک قتل در پردیس ملت بالا می‌گیرد!/ ثریا در برابر منافقین

کیومرث پوراحمد، هادی مقدم‌دوست و لیلی عاج کارگردانانی هستند که در روز سوم جشنواره فجر آثارشان در سینمای رسانه روی پرده می‌رود.

جنجال یک قتل در پردیس ملت بالا می‌گیرد!/ ثریا در برابر منافقین

سومین روز از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر همزمان با امروز جمعه ۱۴ بهمن ماه با نمایش ۳ فیلم سینمایی به کار خود ادامه می‌دهد.

اهالی رسانه در این روز شاهد تنوع ژانر روی پرده سینما خواهند بود، یک فیلم با موضوع جنایی، یک روایت از سازمان منافقین و یک فیلم با موضوع خانواده و تنهایی آدم‌ها، فیلم‌هایی است که قرار است امروز روی پرده سینمای ملت برود.

جنجال یک قتل در پردیس ملت بالا می‌گیرد!/ ثریا در برابر منافقین

«پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی اولین فیلمی است که قرار است ساعت ۱۳ به نمایش گذاشته شود، این فیلم ماجرای یکی از پرونده‌های قضائی است که طی سال‌های گذشته بسیار معروف شده بود و در خلاصه داستان آن آمده است: «فرهاد نوجوان ۱۵ ساله ناخواسته مرتکب قتل می‌شود.»

پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، سام قریبان، مه‌لقا باقری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

براساس پیگیری‌های صورت گرفته این کارگردان قرار است در تازه‌ترین پروژه سینمایی خود، پرونده بهنود شجاعی را به تصویر کشد. چهره خبرسازی که در دوره نوجوانی و زمانی که به سن قانونی نرسیده بود، به ارتکاب قتل متهم و در نهایت حکم اعدام وی صادر شد. بهنود شجاعی بعد از گذشت ۴ سال و رسیدن به سن قانونی در سال ۱۳۸۸ اعدام شد.

یکی از نکاتی که پیش از هر چیز باعث جلب توجه عموم مردم نسبت به این پرونده در میانه دهه ۸۰ شد، پیگیری و وساطت بسیاری از هنرمندان سینما برای توقف حکم اعدام و قصاص بهنود شجاعی بود که تلاش بسیار برای جلب رضایت خانواده مقتول کردند که از آن جمله می‌توان به زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی، پرویز پرستویی و البته کیومرث پوراحمد کارگردان پروژه سینمایی «پرونده باز است» اشاره کرد.

البته شخصیت اصلی داستان پوراحمد در فیلم تازه‌اش، یک نوجوان ۱۵ ساله به نام فرهاد است و این در حالی است که بهنود شجاعی در زمان ارتکاب قتل ۱۷ سال داشت.

ماجرای کمپ آزادی و سازمان منافقین

همچنین امروز قرار است، ساعت ۱۶ در سینمای رسانه، فیلمی با موضوع گروهک منافقین به نمایش گذاشته شود. فیلمی که درباره تلاش اعضای کمپ آزادی است که برای نجات فرزندان خود از دست منافقین تلاش می‌کنند. کارگردانی این فیلم سینمایی که «سرهنگ ثریا» نام دارد، لیلی عاج برعهده دارد که پیش از این در حوزه تئاتر فعالیت داشته است.

جنجال یک قتل در پردیس ملت بالا می‌گیرد!/ ثریا در برابر منافقین

نکته قابل توجه درباره این فیلم سینمایی این است که کارگردان فیلم با نگاهی به یکی از نمایش‌های خود با نام «باباآدم» «سرهنگ ثریا» را ساخته است.

ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، شهروز آقاپور بازیگران این فیلم سینمایی هستند، همچنین جلیل شعبانی به عنوان تهیه کننده و کمال تبریزی به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه حضور دارند.

جنجال یک قتل در پردیس ملت بالا می‌گیرد!/ ثریا در برابر منافقین

اما آخرین فیلمی که در سومین روز از جشنواره چهل و یکم به نمایش گذاشته می‌شود، «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست است که قرار است ساعت ۱۹ روی پرده برود، فیلمی که تهیه کنندگی آن را یوسف منصوری برعهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند؛ او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند.»

مصطفی زمانی، هدی زین العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی، شهروز ابراهیمی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۵۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت