مایکل داگلاس خبر داد؛

زندگی کرک داگلاس دیجیتالی ‌شد/ بیش از ۱۰ هزار سند آنلاین

بنیاد داگلاس در بخش آرشیو خود با افزودن ۱۰ هزار مورد شخصی از کرک داگلاس و همسرش، همه آنها را به صورت آنلاین برای عموم مردم در دسترس قرار داد.

زندگی کرک داگلاس دیجیتالی ‌شد/ بیش از ۱۰ هزار سند آنلاین

 مایکل داگلاس اکنون مشغول فیلم سینمایی «مرد مورچه‌ای و زنبور: کوانتومانیا» است که قرار است از ۱۷ همین ماه اکران شود و دوشنبه شب اولین نمایش جهانی خود را در وست وود تجربه می‌کند. وی همچنین یک سریال ۸ قسمتی با عنوان «فرانکلین» درباره بنجامین فرانکلین دارد که در آن در نقش اصلی بازی کرده و قرار است از اپل تی‌وی پخش شود.

اما این بازیگر به عنوان معتمد با بنیاد داگلاس هم فعالیت می‌کند؛ نهاد خیریه ای که به یاد کرک داگلاس که ۳ سال پیش در ۱۰۳ سالگی درگذشت و همسرش «آن» که یک سال بعد در ۱۰۲ سالگی درگذشت، فعالیت می‌کند و ۱۱۸ میلیون دلار را به صورت وقف در اختیار دارد. بنیاد این زوج که ۶۶ سال با هم زندگی کردند از آن زمان تا کنون چندین میلیون دلار وقف کرده است.

حالا این بنیاد که توسط کرک داگلاس در سال ۱۹۶۴ و زمانی که پسرش مایکل ۲۰ ساله بود بنیاد شده، برای نخستین بار یک کتابخانه آنلاین متشکل از اسناد، تصاویر و یادبودهای دیجیتالی شده از آرشیو خصوصی بیش از ۷۰ ساله زوج کرک-آن را راه‌اندازی کرده است که در مجموع ۱۰‌ هزار مورد مربوط به این زوج را ارایه می‌کند.

این ۲ به عنوان سفیران حسن نیت آمریکا به بیش از ۴۰ کشور سفر کرده بودند و اسناد مربوط به این سفرها و مراودات فرهنگی آنها توسط «آن» نگه‌داری می‌شد و مدارک مربوط به آنها شامل بیش از ۸۰ فیلم و ۱۲ کتاب مربوط به کرک است. «آن» همسر کرک به دلیل کارهای خیریه و بشردوستانه‌اش شهرت زیادی داشت.

مایکل داگلاس ۷۸ ساله درباره زندگی پدر و نامادری‌اش می‌گوید: پس از درگذشت آنها ما کار دلخراش جستجو در مخفیگاه‌های آنها در بورلی هیلز و مونته‌سینو را داشتیم و باید چندین انباری مربوط به کارهای تجاری را بررسی می‌کردیم ولی «آن» همه چیز را نجات داده بود. هر چند درباره کمیت و کیفیت این اسناد در کتابی از آنها که سال ۲۰۱۷ با نام «کرک و آن: نامه‌های عشق، خنده و یک عمر در هالیوود» منتشر شد، گفته شده بود اما خیلی بیشتر از آن چیزی بود که تصور می‌شد.

مایکل نمی‌دانست این مسئولیت در بنیاد داگلاس وی را به سمتی می‌برد که هرگز در زندگی تجربه نکرده بود.

وی می‌گوید: از آنجا که بچه عصر دیجیتال نبودم، تصور می‌کردم بازتولید همه این چیزها سال‌ها طول بکشد و خیلی گران باشد و دسترسی محدودی ایجاد کند، اما با یک عکاس آشنا شدم که با تکنیک و دوربینی که اختراع کرده این امکان را فراهم کرده تا از شکننده‌ترین چیزها تصاویری با کیفیت بالا بگیرد. وی اسناد واتیکان و اسناد موجود در آرشیو آلبرت اینشتین و نلسون ماندلا را تهیه کرده و فکر کردم می‌توان به او اعتماد کرد. باورم نمی‌شد او تنها و این قدر سریع کار می‌کند. با یک چمدان آمد که داخلش دوربین او جای داشت که ارزشش ۵۰ هزار دلار است و با بالاترین رزولوشن تا ۱۲۰۰ مگاپیکسل کار می‌کند.

این آرشیو در چند بخش دسته‌بندی شده که کرک و آن، فیلم‌ها، سفرها، هالیوود و مطبوعات را در برمی‌گیرد.

همه این اسناد به لطف این فن‌آوری دیجیتال شده و در آدرس بنیاد داگلاس قابل دسترسی است.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۵۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت