راه بازگشت حتی برای بازیگران کشف حجاب کرده باز است/ کدام تحریم؟

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ضمن اشاره به یادداشت اخیر روح‌الله سهرابی تأکید کرد مسیر فعالیت در سینمای ایران برای همه آن‌ها که قواعد جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند، باز است.

راه بازگشت حتی برای بازیگران کشف حجاب کرده باز است/ کدام تحریم؟

 فیلم‌ها نقش‌آٰفرینی کرده‌اند. اگر بازیگران می‌خواستند سینما را تحریم کنند، در فیلم‌ها هم حاضر نمی‌شدند. حضور در این فیلم‌ها یعنی بازیگر می‌گوید من به این نظام اعتقاد دارم، به سینمای ملی اعتقاد دارم و برای مردم کشورم ارزش قائل هستم. خیلی از بازیگرانی که من شخصاً با آن‌ها در ارتباط هستم می‌گویند آقای خزاعی ما مشکلی برای کار کردن نداریم اما از این فضای تخریبی موجود در فضای رسانه ترس داریم. اگر ما مشکل داشتیم که در بحبوحه این اتفاقات نمی‌رفتیم برای بازی در این فیلم‌ها قرارداد امضا کنیم. آن‌ها می‌گویند هنوز مردم و سینمای ملی کشور برای ما محترم است و می‌خواهیم در این فضا بقا داشته باشیم.

 

رئیس سازمان سینمایی در ادامه تأکید کرد: هر کسی صحبت از تحریم سینما می‌کند در واقع دارد برای خودش ایجاد محرومیت می‌کند. تحریم نشانه ضعف است. تمام کشورهای خارجی که دارند علیه جمهوری اسلامی تحریم‌هایی را اعمال می‌کنند از سر ضعف‌شان است چرا که نمی‌توانند رودررو با نظام جمهوری اسلامی باشند. جمهوری اسلامی ایران آنقدر قدرتمند شده که آن‌ها احساس می‌کنند باید آن را تحریم کنند تا بشکند. تحریم یک رویکرد عقلانی نیست. هر کسی سراغ تحریم می‌رود قطعاً روش عقلانی انتخاب نکرد و نشانه ضعف اوست. در سینما هنوز چنین پدیده‌ای را نداشته‌ایم و معدود افرادی هستند که از تحریم صحبت می‌کنند.

 

خزاعی در پایان گفت: فضای سینمای ایران برای همه آن‌ها که قواعد حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند باز است و قطعاً همه این افراد می‌توانند در این فضا به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۵۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت