فرزاد حسنی: امیدوارم بازی در «هایپاور» باقیات صالحات من شود

فرزاد حسنی بازیگر فیلم «هایپاور» گفت: چون موضوع فیلم دفاع مقدس و ارتش جمهوری اسلامی بود بدون اینکه نه بگویم کار را قبول کردم؛ امیدوارم این کار باقیات صالحات من شود.

فرزاد حسنی: امیدوارم بازی در «هایپاور» باقیات صالحات من شود

نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «هایپاور» روز چهارشنبه ۱۹ بهمن در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور هادی محمدپور کارگردان، اباذر جوکار و مهدی عظیمی تهیه‌کنندگان، امیر شایان‌مهر نویسنده، عارف نامور تصویربردار، سعید خیلی مدیر جلوه‌های ویژه بصری، محمدرضا مرتضایی صدابردار، اتابک نادری، فرزاد حسنی و مجید پتکی بازیگران این فیلم برگزار شد.

فرزاد حسنی بازیگر این فیلم در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره حضور نداشتن بقیه بازیگران این فیلم چیست و این عدم آیا بی احترامی به اهالی رسانه نیست، گفت: پرسش کننده در سوال خود پاسخ را داد. من سالیان سال در این جشنواره حضور داشتم. سال‌های پرفراز و نشیب و جلسه های خبری را گردانده ام. امسال هم به دلیل فیلمی که بازی کردم وظیفه دارم مقابل شما حاضر باشم و به سوالات شما پاسخ دهم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیگری را تفننی انتخاب می‌کنید یا خیر، بیان کرد: بازیگری برای من تفننی نیست و من چند ماه پیش هم یک تئاتر روی صحنه داشتم. البته نقشی که در این فیلم دارم کوتاه است و کوتاه یا بلند بودن نقش برای من اهمیت ندارد. برای بازی در «هایپاور» احساس مسئولیت کردم و تصمیم به ایفای نقش آن گرفتم.

فیلمی بدون حضور اهالی رسانه به نتیجه نمی رسد

کارگردان فیلم هایپاور گفت: ۱۹ بهمن سالروز نیروی هوایی است و این روز را به نیروی هوایی و پدافند هوایی تبریک می گوییم و این فیلم و رویداد رسانه ای را به این عزیزان تقدیم می کنیم.

هادی محمدپور بیان کرد: معتقد هستم که اگر اهل رسانه و پوشش خبری خبرنگاران نباشد، هیچ فیلمی به نتیجه نمی رسد، من به عنوان برادر از شما خواهش می‌کنم اگر برای مردم شهرم (خوی) ارزش قائل هستید در فضای مجازی پست و یا مطلب جمع‌آوری کمک‌های مردمی را منتشر کنید.

وی افزود: درست است که درباره شهید ستاری فیلم ساخته شده اما ما سعی کردیم از بُعد دیگری فیلم را بسازیم. ساخت هایپاور برای ما بسیار دشوار بود و در کنار سختی‌های مشکلات فنی همواره من باید به فضای هنری فیلم هم اهمیت می‌دادم‌.

قهرمان یکی از ضروریت‌های سینماست

تهیه کننده این فیلم‌ درباره پرداختن به یک قهرمان در هایپاور با بیان اینکه قهرمان یکی از ضروریت‌های سینماست،گفت: قهرمان فیلم یکی از برجسته ترین فاکتورهاست که در سینما باید بتواند با مخاطب ارتباط برقرار و حالش را خوب کند، در هشت سال دفاع مقدس قهرمانان بسیاری وجود دارد که بسیاری از آنها شناخته نشده اند و معرفی آنان برای جوانان مهم و ضروری است.

اباذر جوکار ادامه داد: ساخت پدافند هوایی و سایت موشکی بسیار هزینه بر است و دسترسی به آنها خیلی سختی داشته است.

تهیه‌کننده در پاسخ به برخی انتقادها به محتوای فیلم بیان کرد: پدافند هوایی، ۸۸ فروند در یک عملیات را منهدم کرده و دانستن همین پیام برای مخاطب کافی‌ است که احساس قدرت کند.

فرزاد حسنی: امیدوارم «هایپاور» باقیات صالحات من شود

نوشتن برای فیلم هایپاور سخت بود

نویسنده فیلم هایپاور بیان کرد: کارگردان فیلم به من ایده‌ای را پیشنهاد داد من هم استقبال کردم‌ فیلم هایپاور در ژانر بیوگرافی نیست بلکه ما کاراکتری به نام امانی خلق و به شهید ستاری اشاره کردیم.

امیرحسین شایان مهر افزود: ما یک شخصیتی را انتخاب کرده که در تاریخ به آن اشاره شده به خاطر همین شخصیت امانی خلق شد و توانستیم با آن در روایت فیلم به تاریخ وفادار باشیم.

وی توضیح داد: من برخی اوقات کار سفارشی می گیرم فکر می کنم نویسنده هستم و توانمندی آن را دارم ولی نوشتن در این بار سخت بود چون هر چه تخیل می کردیم دوستان می گفتند این واقعیت ندارد.

شایان مهر عنوان کرد: تا به حال اثری سفارشی به این دشواری ننوشته بودم زیرا حتی سلام علیک کردن کاراکترها هم برخی ملاحظات داشت که ما باید رعایت می‌کردیم. امروز هم موقع تماشای فیلم سینمایی در سالن رسانه، متوجه شدم که برخی سکانس‌ها حذف شده و فکر می‌کنم به دلیل همین ملاحظات بوده است‌.

سینما و تئاتر خانه من است

اتابک نادری بازیگران این فیلم درباره نقش خود گفت: من اکنون سر پروژه‌ای هستم که در بیابان‌های اطراف ورامین فیلمبرداری می‌شود و خودم را به نشست خبری رساندم تا انجام تکلیف کرده باشم. بازیگری را ابتدا در شهر خودم یعنی اردبیل با عشق آغاز کردم و جایزه برای من اولویت نداشته است‌، خانه من سینما و تئاتر است اینجا خانه اول و آخر ماست و حتی اگر دلخور هم باشیم هیچ‌گاه خانه‌مان را ترک نمی کنیم و تا آخر پای کار هستیم.

وی افزود: من به عنوان یک آذربایجانی باید بگویم ما داغدار هم‌وطنانمان هستیم و در شرایط حادی هستیم همشهری هایم فکر نکنند که آن‌ها را تنها گذاشته‌ایم؛ از طرف عوامل فیلم هایپاور می گویم ما آن‌ها را تنها نمی گذاریم. دست امثال پرویز پرستویی را می‌بوسم که پای کار هستند و به زلزله‌زدگان کمک می‌کند این تکلیف انسانی بر دوش همه ماست.

تجربه شبیه به فضای فیلم را داشته‌ام

آرمان جوکار بازیگر فیلم هایپاور درباره نقش خود در این فیلم سینمایی گفت: پیش‌تر تجربه زیست شبیه به فضای فیلم داشته‌ام و بسیار دوست داشتم که مخاطب هم تماشاگر این نوع فضا باشد به همین دلیل بازی در هایپاور را قبول کردم.

وی درباره ضعیف بودن دیالوگ ها مورد پرسش قرار گرفت و توضیح داد: یکی از مشکلاتی که در بحث دیالوگ بود. من هم در دفاع مقدس، پدافندی وسال‌ها فرمانده بودم و این اتفاق ها را به خوبی درک کردم دیالوگ ها سینمایی بود و ما نظرمان بود که همان حرف ها و اتفاقاتی که می افتاد، انجام شود. دوستان کار سینمایی را درست انجام‌ دادند.دیالوگ درست و واقعی پدافند هوایی همان است که در فیلم می بینیم.

اتابک نادری بازیگر دیگر این فیلم نیز گفت: در فیلم منصور نقش آیت‌الله رفسنجانی را بازی کردم که در تدوین حذف شد ما اصلا نباید فیلم‌ها را با هم قیاس کنیم. تصویرهای مختلف، روایت‌های مختلف دارد برای مثال کاراکترهای رضا شاه را چندین بازیگر بازی کرده‌اند؛ مهم این است چه روایتی شود. شهید ستاری در فیلم هایپاور به گونه ای نشان داده شده که او را مرد عمل ببیند و به شدت با فیلم منصور تفاوت دارد.

وی افزود: من جزئی از خانواده نیروی هوایی هستم و زمانی که مرا برای نقش شهید اردستانی برای سریال شوق پرواز انتخاب کردند، به آن‌ها گفتم که من شبیه او نیستم یدالله صمدی به من گفت که مهم شباهت تو با ایشان نیست؛ بلکه مهم روایتی است که ما این افراد می‌کنیم.

سعید خیلی مدیر جلوه‌های ویژه بصری فیلم نیز گفت: من آخر پروژه به کار اضافه شدم و باید بگویم با توجه به زمان کمی که داشتیم، این فیلم ۴۰ دقیقه جلوه‌های ویژه داشت امیدوارم که برای پیشبرد این فیلم کمکی کرده باشم. در ساخت هایپاور چند پلانی بود که به کارگردان پیشنهاد دادم؛ اما اگر از ابتدای ساخت آن حضور داشتم بی‌شک در روند کیفیت کار تاثیر داشت.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۵۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت