سایه مسابقات ورزشی بر گیشه آمریکای شمالی

صبا نوشت: با وجود آنکه فیلم‌های جیمز کامرون نتوانستند صدرنشین جدول گیشه شوند، تحلیل گران او را برنده این هفته جدول معرفی کرده اند!

سایه مسابقات ورزشی بر گیشه آمریکای شمالی

دو فیلم «آواتار: مسیر آب» و «تایتانیک» موفق تر از فیلم صدرنشین این هفته جدول گیشه عمل کردند. این هفته تایتانیک به مناسبت بیست و پنجمین سال اکران عمومی، دوباره راهی سالن‌های سینما در آمریکای شمالی شد و توانست با فروشی بالای ۶ میلیون دلار ردیف سوم جدول را از آن خود کند.

قسمت دوم آواتار هم با فروشی ۷ میلیون دلاری در ردیف دوم جدول جای گرفت، تا مجموع فروش فیلم‌های کامرون در سه روز آخر هفته را به رقم ۱۴ میلیون دلار برساند. این در حالی است که فیلم ردیف اول جدول «آخرین رقص مجیک مایک» با افتتاحیه پائین ۸ میلیون دلاری خود را به این مقام رساند.

کار تازه چانینگ تاتوم در ۱۵۰۰ سالن سینمای آمریکای شمالی به روی پرده رفت. در داستان این مجموعه فیلم، تاتوم در قالب رقصنده ای بازی کرده که با مشکلات کاری خود دست و پنجه نرم می کند. دو قسمت قبلی فیلم که لقب کارهایی پرفروش را گرفتند، با افتتاحیه هایی ۳۹ و ۱۳ میلیون دلاری در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ اکران عمومی شدند و به فروش های کلی ۱۶۹ و ۱۱۷ میلیون دلاری دست پیدا کردند.

با توجه به هزینه تولید ۴۰ میلیونی و بازاریابی ۲۰ میلیونی مجیک مایک جدید، به نظر می رسد تهیه کنندگان آن در کمپانی برادران وارنر باید یک شکست تجاری تازه را تحمل کنند. برخی تحلیل گران اقتصادی سینما هم افتتاحیه بسیار پائین مجیک مایک را داستان نسبتا عریان گرای آن می دانند که مورد پسند جمع خانواده ها نیست.

تحلیل گران اقتصادی سینما دلیل اصلی بی رونق بودن جدول گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی را برپایی مسابقات ورزشی جنجالی و پرطرفدار سوپربول می دانند که بیشترین تعداد تماشاگران تلویزیونی را جذب خود کرده و باعث بی توجهی عمومی به سالن های سینما و فیلمهای در حال اکران می شود.

اکران دوباره تایتانیک در ۲۴۶۹ سالن سینما کمک کرد تا فروش کلی این درام تلخ تاریخی در آمریکای شمالی به رقم ۶۴۰ میلیون دلار برسد. فروش کلی آواتار ۲ هم در حال حاضر به رقم ۶۴۷ میلیون دلار رسیده است.

ردیف های چهارم و پنجم جدول را «۸۰ برای برادی» و «درب کلبه را بزن» با فروش هایی ۶ و ۵/۵ میلیون دلاری از آن خود کرده و فروش ۱۰ روز اول نمایش خود را به ۲۵ و ۲۳ میلیون دلار رساندند.

«گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» هم ششمین فیلم جدول با فروش آخر هفته ۵/۵ میلیون دلاری است. این انیمیشن کمپانی دریم وورکز توانسته در خاک آمریکا و کانادا ۱۵۸ میلیون دلار فروش کند.

کد مطلب: ۳۶۵۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت