تام کروز هالیوود را نجات داد/ نظر اسپیلبرگ چیست؟

استیون اسپیلبرگ به تام کروز گفت تو هالیوود را نجات دادی و فیلم جدیدت هم ممکن است ناجی کل صنعت سینما بوده باشد.

تام کروز هالیوود را نجات داد/ نظر اسپیلبرگ چیست؟

در مهمانی نهار نامزدهای امسال اسکار که استیون اسپیلبرگ و تام کروز هم حضور داشتند، این فیلمساز موفق از بازیگر سرشناس هالیوود تمجید کرد.

اسپیلبرگ و کروز که به لطف فیلم‌های «فابلمن‌ها» و «تاپ گان: ماوریک» در رقابت اسکار امسال حضور دارند پیشتر در دو فیلم «گزارش اقلیت» و «جنگ دنیاها» با هم همکاری کرده بودند.

در ویدیویی که توسط کارتیکی گونسالوس کارگردان «چه کسی می‌تواند به بچه فیل‌ها نه بگوید!» که برای فیلمش نامزدی بخش بهترین مستند کوتاه را کسب کرده به اشتراک گذاشته شد؛ اسپیلبرگ در حال صحبت با تام کروز به وی می‌گوید: تو هالیوود را نجات دادی و ممکن است توزیع سینمایی را هم نجات داده باشی.

اسپیلبرگ در ادامه افزوده: جدی می‌گویم، «تاپ گان: ماوریک» ممکن است کل صنعت سینما را نجات داده باشد.

«تاپ گان: ماوریک» پس از «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» دومین فیلمی بود که پس از پاندمی کرونا در باکس‌آفیس جهانی بیش از یک میلیارد دلار فروش کرد. «مارویک» با فروش ۱.۴۸ میلیارد دلاری، یازدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان (بدون تعدیل نرخ تورم) است و با فروش ۷۱۸ میلیون دلار پنجمین فیلم پرفروش همه دوران در آمریکا شده است.

هرچند «راهی به خانه نیست» فروش بیشتری را ثبت کرد اما این فیلم مارول با حضور ۳ نسل از بازیگران مرد عنکبوتی اکران شد. گرچه «ماوریک» هم یک دنباله سینمایی برای فیلم «تاپ گان»‌ سال ۱۹۸۶ است، اما موفقیت فیلم از پیش روشن نبود و تشویق مردم موجب ادامه موفقیت فیلم شد و ماه‌ها در گیشه به اکران خود ادامه داد. پارامونت هم گفته است تماشاگرانی که بارها به تماشای فیلم «ماوریک» رفتند موجب فروش بالای آن شدند. تا چهارمین آخر هفته اکران این فیلم در سینماهای آمریکای شمالی ۱۶ درصد از تماشاگران بیش از یک بار و ۴ درصد آنها ۳ بار یا بیشتر فیلم را در سینما تماشا کرده بودند.

در نهار اسکار از حضور تام کروز استقبال زیادی شد و به جز اسپیلبرگ، چهره‌های دیگری چون برندان گلیسون، پل مسکال، باز لورمن، میشل یئو، آستین باتلر و خیلی‌های دیگر به سراغ وی رفتند تا مطمئن شوند عکسی مشترک از آنها گرفته می‌شود.

«تاپ گان: ماوریک» نامزد ۶ جایزه اسکار شده و «فابلمن‌ها» ۷ نامزدی کسب کرده است.

مراسم اسکار ۱۲ مارس(۲۱ اسفند) برگزار می‌شود.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۵۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت