پدرِ پینوکیو، باز هم انیمیشن می‌سازد

گیلرمو دل‌تورو، پس از اقتباس از پینوکیو برای نتفلیکس، انیمیشن استاپ‌موشن دیگری برای این سامانه نمایش آنلاین می‌سازد.

پدرِ پینوکیو، باز هم انیمیشن می‌سازد

گیلرمو دل تورو، برنده جایزه بفتا برای «پینوکیو»، کارگردانی و تهیه‌کنندگی «غول مدفون» را براساس فیلمنامه‌ای که با دنیس کلی می‌نویسد، بر عهده خواهد گرفت. استاپ‌موشن «غول مدفون» براساس رمان فانتزی نویسنده بریتانیایی- ژاپنی برنده جایزه نوبل، کازوئو ایشی گورو، داستان یک زوج مسن بریتانیایی به نام اکسل و بئاتریس را دنبال می‌کند که در انگلستان خیالی زندگی می‌کنند در شرایطی که هیچ‌کس قادر به حفظ خاطرات طولانی‌مدت نیست.

دل تورو در بیانیه‌ای گفته است: «کارگردانی این فیلمنامه که من و دنیس کلی برای ساخت آن در حال اقتباس از رمان عمیق و تخیلی کازوئو ایشی گورو هستیم برای من افتخار و مسئولیت بزرگی است.» کازوئو ایشی‌گورو یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان معاصر انگلستان است و در سال ۱۹۸۶ برای کتاب «هنرمندی از جهان شناور» برنده جایزه وایت‌برِد و در سال ۱۹۸۹ برای کتاب «بازمانده روز» برنده جایزه بوکر شد. از بین آثار او کتاب‌های «وقتی یتیم بودیم» و «هرگز رهایم مکن» نیز به فهرست نهایی جایزه بوکر راه یافتند. در سال ۲۰۰۸، مجله تایمز او را در رده ۳۲ در بین ۵۰ نویسنده برتر انگلیسی از سال ۱۹۴۵ قرار داد و ایشی‌گورو در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه نوبل ادبیات شد. پیش از این رمان‌های «بازمانده روز» و «هرگز رهایم مکن» او به صورت اقتباس سینمایی اکران شده‌اند.

«پینوکیو» ساخته گیلرمو دل‌تورو، برنده جایزه بفتا برای بهترین فیلم انیمیشن شد. این فیلم با بیش از ۵۰ میلیون بازدید در ۲۸ روز اول اکران خود، چهار هفته در فهرست ۱۰ فیلم برتر انگلیسی نتفلیکس قرار گرفت و به ۱۰ فیلم برتر در ۹۲ کشور رسید و یکی از شانس‌های اصلی کسب اسکار بهترین انیمیشن ۲۰۲۳ است.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۶۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت